Persbericht: Eventmanagers op jacht naar bijzondere producten

De evenementenblog EventGoodies zet eventmanagers in om bijzondere producten te zoeken en te delen op de website. Zo krijgen lezers meer inspiratie om hun evenement aan te kleden.

“Onze lezers zijn zo sneller op de hoogte van nieuwe producten die ze kunnen inzetten.” vertelt de oprichtster Samira Salman. De zogenaamde goodie-spotters zijn met name eventmanagers. Omdat zij in het vak zitten, komen zij regelmatig nieuwe producten tegen van evenementleveranciers of producten die nog relatief onbekend zijn in Nederland.

Win-winsituatie
Door het goodie-spotten in het leven te roepen denkt Salman een win-winsituatie te creëren. “Op deze manier kunnen lezers niet alleen meer inspiratie opdoen, de spotters kunnen zich profileren op de website, het bereik van de website wordt groter en leveranciers kunnen hun product beter onder de aandacht te brengen.” legt Salman uit.

goodiespotter2

Testfase
Op dit moment heeft de blog de eerste spotters weten te vinden die nu beginnen met het zoeken naar bijzondere producten. Door middel van een eenvoudig formulier kunnen de ze een product invoeren dat als blog op de site verschijnt. “Ik ben begonnen als gastblogger bij EventGoodies, maar dit is nóg leuker. Nu kan ik in no-time toffe producten delen waar anderen gelijk wat aan kunnen hebben” vertelt Tjiska Langeland van Stickyvents als eerste goodie-spotter.

Beter vindbaar
Zowel de blog als het idee om spotters om hulp te vragen is ontstaan uit de frustratie dat er veel bijzondere producten zijn, maar ze moeilijk te vinden zijn. “Elke leverancier geeft een andere benaming en niet alle bedrijven weten zich online goed te profileren. Daarnaast is er nog geen plek waar je goed kunt zoeken naar dit producten die speciaal voor evenementen zijn.” De oprichtster hoopt over een jaar de plek te worden waar eventmanagers gaan zoeken voor inspiratie voor hun evenement.

2 gedachten over “Persbericht: Eventmanagers op jacht naar bijzondere producten”

Plaats een reactie