Levende Nachtwacht act

Dit schilderij komt tot leven

26 februari 2019

Het is het jaar van Rembrandt. Er is een hele leuke act die daarop inspeelt: een levend schilderij van Rembrandt’s bekendste werk.

Een flashmob met een vleugje kunst

De Nachtwacht komt tot leven! De act is een soort flashmob waarbij elke persoon uit het schilderij ineens de zaal in komen lopen. Begeleid door een vier mensen die trommel spelen. Je herkent de kleding van de Gouden Eeuw, maar het kwartje valt nog niet. Wie zijn ze en wat gaan ze doen?

De groep loopt naar het podium waar een grote, lege lijst staat. Langzaam gaan ze erachter staan, alsof ze poseren voor een foto. En dan besef je het: dit is de Nachtwacht.

Hoe en waarom inzetten?

Hoewel mij dit een geweldige act lijkt (ik houd immers ontzettend van flashmobs), past dit niet op elk evenement. Er zijn wel haakjes te verzinnen. De meest voor de hand liggende zijn kunst en geschiedenis. Het is ook een mooie manier om aan een internationaal gezelschap een stukje van Nederland te laten zien.

Deze act is meer dan het verrassende effect. Je kunt iemand, eventueel een acteur verkleed als Rembrandt, iets laten vertellen over de geschiedenis. En op die manier de link leggen met jouw evenement of het thema daarvan.

Er zijn verschillende mogelijkheden. Je kunt de act binnen en buiten inzetten, met of zonder schilderijlijst en eventueel met een valdoek voor een groter verrassingseffect.

Kijk voor meer informatie op ev-entertainment.nl.

Foto door J. Drent 

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Horecava 2018
Eten & Drinken

Vlog: Bijzondere hapjes en drankjes proeven op Horecava

De Horecava leek mij een prima plek om inspiratie op te doen. Ik was vooral benieuwd naar innovaties op het gebied van eten en drinken. Kijk mee met onze nieuwste vlog.

Lees verder
Organisatie

Hopelijk worden dit de trends in 2016

Aan het eind van het jaar verschijnen weer de trends voor het nieuwe jaar. Om het eens wat anders te doen dan anders, heb ik een lijstje gemaakt van wat ik hóóp dat de trends worden. 

Lees verder
VR marketingactie
Organisatie

Vlog: VR effectief inzetten als marketingactie

Dat je virtual reality (VR) niet als tool moet gebruiken, maar als middel binnen je concept, is op zich niets nieuws. Een mooi voorbeeld hiervan is de Surf Experience die ik op Concert At SEA mocht uitproberen.

Lees verder

Een reactie plaatsen