Laat je inspireren door dit slimme ontwerp waarbij beursbezoekers hun mening uitte door een touw te spannen aan een muur.
Op een design expo in Birmingham werd dit idee twee jaar geleden tentoongesteld. Het doel was om een interactieve ervaring met de doelgroep aan te gaan. Ze vroegen de inwoners van Birmingham naar hun mening over verschillende onderwerpen. Elke vraag kreeg zijn eigen kleur touwtje, waarmee men antwoord kon geven op een zogenaamde data map.
Leer je doelgroep kennen
Ik vond dit een erg inspirerend idee. Je kunt zoiets ook je eigen stand op een beurs toepassen. Zo kun je niet alleen makkelijk contact maken met de voorbijgangers, je leert gelijk je doelgroep beter kennen! Vraag ze bijvoorbeeld naar hun mening over een bepaald onderwerp, wat jij kunt gebruiken voor het verbeteren van je producten of diensten. Of vraag ze waar ze graag meer over willen weten binnen jouw vakgebied, zodat je daar handig op kan inspelen.
2 gedachten over “Inspiratie: interactie met beursbezoekers”
Samira,
Mooi, ik blijf je website volgen, ben grafisch vormgever en ook tentoonstellingsvormgever, omdat dat zo leuk is en ik heb nog steeds niet het warme water uitgevonden, dus ideetjes, meer dan welkom. Dank je.
Hoi Greet, wat leuk om te horen, dank je wel! Ken jij nog musea of tentoonstellingen die ik eens moet bezoeken voor inspiratie qua interactie met bezoekers?