Ook toiletbezoekjes worden onderdeel van de eventbeleving

23 maart 2015

Er worden steeds weer nieuwe dingen bedacht om mensen te blijven verrassen en entertainen. Ook de toiletten ontkomen er niet aan. En dat is maar goed ook! 

Als je de hele dag op een evenement of festival bent, dan is een bezoekje aan het toilet onvermijdbaar. Vaak vind ik het een enorme desillusie. Het ene moment sta je op een fantastische plek waar men er alles aan heeft gedaan je een goede beleving te geven. Van de aankleding tot de catering, alles sluit op elkaar aan. Maar zodra je de toiletdeur open doet, beland je op een plek die je helemaal uit de sfeer haalt en waar je zo snel mogelijk weer weg wilt. Op goede evenementlocaties of horecagelegenheden kan het nog weleens mooi ingericht zijn, maar de eventbeleving is zelden doorgetrokken tot en met het kleinste kamertje.

Het toilet van de 21ste eeuw

Extrema Outdoor is het eerste festival ter wereld dat gebruikt maakt van de ‘Toilet Xperience’. Een nieuw concept die van het bezoeken toiletten een unieke ervaring maakt. Je kunt het zien als klein festivaldorpje waar je als VIP behandelt wordt. Je staat er niet uren in de rij. Bovendien is het er niet alleen schoon en fris, er hangen 3D-schermen op de wc’s zodat je kunt gamen.

De interactieve ‘Toilet Xperience’ geeft ook mogelijkheden voor sponsors. Zo kun je het geheel laten opmaken in eigen huisstijl, zoals het voorbeeld hieronder van Heineken. Ook kun je verschillende gedeeltes laten sponsoren. Zo zou een merk als Rituals hun eigen producten, zoals handzeep kunnen inzetten. En mensen vervolgens in een hoek daar de producten kopen. Zeker op een festival zijn die heerlijk geurende producten zeer welkom. Of een gamesontwikkelaar laat een demo zien van zijn nieuwste spel op de schermen. Op de eerste verdiepingen zijn er zelfs VIP-ruimtes met zitplekken en een bar die ook weer apart gesponsord kunnen worden.

toiletexperience_voorbeeld

(Foto van DesignSoul)

rituals_experience

ToiletXperience‘ is nog maar net gelanceerd, maar ze zijn nu al volgeboekt voor de rest van het jaar. Grote kans dat je ze dus nog wel ergens tegenkomt! Op de Facebook-pagina vind je meer foto’s van het concept. Lees meer over de ‘Toilet Xperience’ op EventPlanner.nl.

 Toiletverlichting

egostreling_toiletverlichtingDe drie dames van EgoStreling zijn met hun ook al een tijdje bezig om van het bezoekje aan een toilet een feestje te maken. In compleet geelgekleurde kleding en items zorgen ze dat bezoekers met de act ‘Toiletverlichting’ het toilet positief verlaten.

Zo worden de bezoekers overladen met complimentjes en vragen ze hen een positieve kreet of bericht achter te laten op een Post-it. Gasten worden ook aangemoedigd aan elkaar een complimentje te geven.

Waarbij de ‘ToiletXperience’ vooral voor grootschalige festivals zeer geschikt is, is de act van EgoStreling een leuk alternatief voor de kleinere evenementen.

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Selfie stick voor fotomarketing
Gadgets & Producten

Fotomarketing met een selfie stick

Je wilt wel fotomarketing inzetten op je evenement maar geen fotohokje. Wat dacht je van een selfie stick? Zo kun je proactief op bezoekers afstappen.

Lees verder
blauwe-prosecco
Eten & Drinken

Blauwe bubbels op je evenement

Kleuren doen veel met ons brein en hoe we erop reageren. Niet alleen in logo’s en huisstijlen, maar ook in eten en drinken. Blauwe prosecco is de nieuwe trend.

Lees verder
Organisatie

6 Originele uitnodigingen voor evenementen

De communicatie voor jouw evenement begint bij de uitnodigingen. Mocht je de mogelijkheid hebben om dit per post te doen, laat je dan inspireren door deze 6 originele voorbeelden.

Lees verder

Een reactie plaatsen