Suikerspin: het roze goud, voor jong en oud!

Suikerspin, een zoete lekkernij voor jong en oud. Combineer het in kleurrijke creaties en of huur een suikerspin act die de show steelt. 

De levende suikerspin

Op de Nijmeegse Vierdaagse spotte ik een suikerspin act, met 2 chefs die van top tot teen roze waren en onder de suikerspin zaten. De Sweet Chefs draaide suikerspinnen voor de bezoekers en lieten kinderen van hun roze pakken af eten. Het had iets weg van een act op de Ramblas in Barcelona, de living statues maar dan met een zoete twist. De levende suikerspin; “Goed voor de lachspieren maar slecht voor de tanden”, aldus de chefs.

Suikerspin act proeven

Suikerspin figuren

Heb je dit al eens gezien? Geen standaard roze bol suikerspin, maar in de vorm van allerlei figuren, zoals dieren, bloemen en karakters. De figuren worden gepresenteerd door een goochelaar en deze combinatie maakt het gelijk een mooi stukje entertainment voor je evenement. Een de bedrijven waar je hiervoor terecht kunt is Cotton Candy. En wist je dat er zelfs suikervrije suikerspinnen kunnen worden gemaakt? En suikerspinnen die barsten van natuurlijke kersen, sinaasappel of citroensmaak?

Suikerspin figuren

Toffe manieren op suikerspin te serveren

Op Pinterst heb ik veel ideeën opgedaan hoe je suikerspin op een leuke manier kan serveren op je evenement. Wat dacht je van een luxe suikerspin optie? Zoals een glaasje champagne en een toefje suikerspin bovenop? Het fijne daarvan is dat je dan geen onwijze suikerstoot binnenkrijgt, maar toch weer eens een beetje suikerspin kan eten. Er zijn ook glow in de darksticks in een suikerspin wat een gaaf effect geeft. En zelfs een ijshoorntje met een wolkje suikerspin!

Ken jij nog een leuke manier om suikerspin te serveren? Laat het me weten in de reacties.

Gerelateerde artikelen

Claudia Alberda is het brein achter C-vents. Ze is een creatief organisatietalent met de passie om elke dag, elk event met een voldaan gevoel af te sluiten. Haar uitdaging zit in het verlengen van de beleving van het event; zodat jij met jouw event een groter draagvlak en binding creëert en jouw doelen bereikt vanuit de overkoepelende communicatiestrategie.

Vragen of opmerkingen?