Fotomarketing met een selfie stick

Je wilt wel fotomarketing inzetten op je evenement maar geen fotohokje. Wat dacht je van een selfie stick? Zo kun je proactief op bezoekers afstappen.

Bij Photoboothexpress kwam ik dit handige idee tegen. Dat ik dit nog niet eerder hebben gezien ergens! Het heeft namelijk wat voordelen ten opzichte van andere alternatieven.

Stap zelf op je bezoekers af

Met een fotohokje kies je een plekje uit op het evenement. Eenmaal je plek gekozen, verplaats je het niet zomaar meer. Het is op de dag zelf dan maar de vraag of je op een strategische plek staat. Of misschien blijkt het onverwacht mooi weer te worden en staat iedereen in de pauze buiten. Daar staat je fotohokje dan.

Met de zogenaamde Selfie Roamer kun je gewoon op de bezoekers afstappen. Je maakt de foto’s of GIF-jes met een iPad.

Data verzamelen

Een bekend alternatief om wat mobieler te zijn, zijn Polaroid-foto’s. Het leuke, maar tegelijkertijd ook nadeel hiervan is dat je de foto geprint meekrijgt. Je kunt het niet direct op social media-delen. En dus ook geen e-mailadressen verzamelen. Dat kan me de zogenaamde Selfie Roamer wel. Je kunt zelfs je bezoekers wat vragen stellen middels een enquête.

Delen via de Sharing Station

Wat nog wel belangrijk is om te weten is dat bezoekers naar een Sharing Station moeten lopen om de foto te delen of uit te printen. Zo kan degene die met de selfie stick rondloopt snel weer een nieuwe foto maken, zonder dat mensen moeten wachten tot de e-mailadressen zijn ingevuld.

Het enige is dat niet iedereen naar de Sharing Station zal lopen. Zeker niet als mensen aan het netwerken zijn. Zorg dus dat je de Sharing Station op een slimme plek zet, bijvoorbeeld bij de uitgang.

Is dit toch niet helemaal wat je zoekt? Ik denk graag met je mee over wat wel bij jouw evenement past.

Plaats een reactie