Innovatie gespot: reclamebord en spiegel in één

We kwamen afgelopen maand een reclamebord tegen dat verandert in een spiegel als je dichtbij komt, een gave animatie op basis van je visitekaartje en een nieuwe manier van tickets verkopen.

In onze maandelijkse rubriek ‘Innovaties gespot’ delen we gave innovaties die in de toekomst interessant kunnen worden voor evenementen. Ze zijn dus niet altijd al te koop, te huur of gericht op de zakelijke markt.

Reclamebord verandert in spiegel

Media Mirror levert reclameborden en spiegels in één. Ze zien er in eerste instantie uit als een digitaal advertentiebord. Zodra je dichterbij komt, veranderd het in een spiegel. Op het moment zie je ze vooral op allerlei publieke locaties, maar wellicht is het in de toekomst ook te huur voor evenementen. Het voordeel is dat je echt de aandacht trekt met je advertenties. Het hangt namelijk precies op de plek waar je een spiegel verwacht. Slim bedacht!

Creatief met naamkaartjes

Ik werd getipt over dit filmpje. Iemand scant z’n badge en vervolgens wordt zijn naam en bedrijfsnaam gebruikt in een filmpje op een grote wand. Het nut? Niet zo veel, het is gewoon gaaf!

Het is wel interessant om dit in te zetten op een stand van een beurs om zo op een speelse manier gegevens te verzamelen (wel even erbij vermelden natuurlijk!). Of je zet dit in op een evenement om met hulp van alle aanwezigen een mooi kunstwerk te maken of een bepaald doel te bereiken. Als je het koppelt aan een actie, dan kun je van iets moois ook iets heel nuttigs maken.

Betalen per minuut

Op Sprout las ik over een goed idee van Tapperuse. Dit bedrijf zorgt dat je als bezoeker slechts per betaalt voor de tijd dat je in een pretpark bent. Je kunt dus ook gewoon een uurtje gaan, zonder de volle mep te betalen.

Het is nu nog gericht op pretparken, musea en sauna’s, maar ik kan me voorstellen dat dit concept in de toekomst ook toegepast wordt op beurzen en congressen. Je kan zo denk ik meer tickets voorkopen als anders. Mensen kunnen dan speciaal voor een keynotesessie naar een evenement komen of besluiten alleen ’s middags aanwezig te zijn om ’s ochtends nog even te werken. Dat doe je niet als je een duur kaartje moet kopen.

Ik ben benieuwd: wat vind jij van dit idee?

Plaats een reactie