Ben je op zoek naar een locatie of iets anders voor je evenement en wil je online hulp vragen? Ik heb een belangrijke tip voor je: maak het concreet.
Ik zoek… iets
Ik zie het vaak gebeuren. Op LinkedIn, Facebook of in m’n mailbox. Mensen die op zoek zijn naar een locatie. Of een bepaalde act of product voor hun evenement. Soms bestaat die zoekvraag uit slechts één zin.
Bijvoorbeeld: “Ik zoek een locatie voor 200 personen in de Randstad.”
Dat is net zoiets als naar een restaurant gaan en als de ober je bestelling komt opnemen, je zegt: “Doe maar iets te eten”.
Als je zo’n vraag stelt kunnen er een paar dingen gebeuren:
- je krijgt niet de juiste suggesties,
- mensen gaan heel veel vragen stellen,
- mensen reageren niet of amper.
Help je zelf, maak het concreet
Mensen zijn druk, maar willen je best helpen. Hoe concreter je het maakt, hoe makkelijker het is om jouw vraag te beantwoorden.
Als het gaat om een locatie, vertel er dan bij wat belangrijke vereisten zijn. Bijvoorbeeld:
- of je subzalen nodig hebt en zo ja hoeveel,
- wat voor sfeer je belangrijk vindt,
- wat je wensen zijn qua bereikbaarheid en ligging,
- om wat voor type evenement het gaat.
Veel succes!
0 reacties
Heel herkenbare situatie en leuk dat je er een blog over hebt geschreven Samira! Het is eigenlijk net zoals met een vacature. Als je je eisen of wensen heel specifiek benoemt dan krijg je misschien wel minder reacties maar als het goed is zijn ze wel beter van kwaliteit. Doordat de oproepen vaag zijn, komen er teveel reacties en kost het je in de eerste plaats teveel tijd om te screenen en in de tweede plaats zullen specifieke locaties (wellicht die ene waar je juist naar op zoek was) niet meer de moeite nemen om te reageren omdat er al zoveel reacties zijn.
Wat ook nog een tip is: vraag gewoon eens in je omgeving (aan een collega, vriendin of zakenrelatie). Leg je specifieke wensen op tafel en vraag naar zijn of haar top 3. Wedden dat daar een winnaar tussen zit?
Supergoede aanvullingen, dank je wel!