Give away inzetten

4 Momenten waarop je give aways slim kunt inzetten

3 september 2018

We schrijven vaak over toffe give aways. Ik merk dat ze vaak ingezet worden in een goodiebag. Maar je kunt ze op allerlei andere momenten inzetten en nog veel effectiever ook.

Als opvallende uitnodiging

Mensen worden overladen met uitnodigingen van evenementen. Een mail valt wellicht niet op of beland in de spam-folder en ook op social media is het niet altijd even eenvoudig (meer) om op te vallen. Een give away als uitnodiging per post valt wel op. En gooi je meestal ook niet zomaar weg. Het is wellicht wat prijzig om alle contacten een give away te sturen, maar je kunt de give away ook naar een select aantal mensen. Bijvoorbeeld naar trouwe bezoekers, of mensen die je echt graag op je evenement wil hebben.

Tijdens het evenement

Wat ik zelf erg leuk en nuttig vind, is om een item te kiezen dat bijdraagt aan het evenement. Dus iets wat je bijvoorbeeld bij de entree al weggeeft en mensen tijdens het evenement (en daarna) kunnen gebruiken. Denk aan een flesje water met naam in plaats van een badge. Of een kartonnen krukje als stoel op een bedrijfsfestival mét een vakje erop waar je een vraag kan beantwoorden of een doel kan stellen.

Naderhand als terugblik

Met een give away in een goodiebag hoop je natuurlijk dat mensen je blijven onthouden. Meestal kiezen mensen voor een praktische give away die je – het liefst – dagelijks gebruikt. Dat is slim en werkt goed. Je zou ook kunnen nadenken over een item dat een sterke(re) link heeft met jouw evenement. Wat dacht je bijvoorbeeld van een View-Master met foto’s van jouw evenement? Of een VR-bril met een toffe video als terugblik?

View-Master op maat

Als bijzonder cadeau

Misschien zijn er een aantal mensen die je extra in het zonnetje wilt zetten naderhand. Sprekers, sponsoren, mensen uit de crew en eventueel nog wat prijswinnaars. Daarvoor is het leuk om bijvoorbeeld 3D-selfies weg te geven. Of wat dacht je van unieke, duurzame tassen, gemaakt van overgebleven banners en doeken?

Circulaire tassen

Zo zie je, je kunt een give away veel effectiever gebruiken door het op een ander moment in te zetten. Heb jij ook nog een goed idee? Wij horen het graag! Laat je reactie hieronder achter.

Inspireer anderen en deel dit idee

Gerelateerde artikelen

Samira is oprichtster van EventGoodies en contentmarketeer. Ze struint het internet en evenementen af om eventplanners te inspireren met de mooiste innovaties en leukste goodies. Evenementen vernieuwen, mensen met elkaar verbinden en echt een geweldige en onvergetelijke dag bezorgen, dat is waar ze voor gaat.

Een reactie plaatsen