Bezoekers beinvloeden

Bezoekers subtiel beïnvloeden met tape

Wil je zorgen dat jouw bezoekers een bepaalde route nemen of gangpad kiezen op een beurs? Beïnvloed ze subtiel met een rolletje tape!

Zet nudging in

Je hebt wel eens op grote evenlocaties of beurzen, dat mensen niet de route kiezen zoals jij het bedacht of gehoopt had. Je kunt bordjes inzetten, maar lezen mensen dat wel? In dit filmpje zie je hoe je met een rol tape mensen kunt beïnvloeden en sturen.

Nudging heet dit dus. Op Marketingfacts leggen ze het principe uit en vind je meer voorbeelden.

Toepassing op jouw evenement

Je kunt dit principe op allerlei manieren toepassen op je eigen evenement, bijvoorbeeld:

  • voor de route naar de locatie zelf als deze bijvoorbeeld midden in een stad is en wat moeilijker te vinden,
  • op een beursvloer om een gangpad die vaak overgeslagen wordt onder de aandacht te brengen,
  • om de route naar (sub)zalen te markeren,
  • voor de route naar wc’s.

In dit voorbeeld gebruikten ze tape, maar je kunt natuurlijk ook krijt of vloerstickers gebruiken!

Via Frank Paats

Gerelateerde artikelen

Samira is oprichtster van EventGoodies en contentmarketeer. Ze struint het internet en evenementen af om eventplanners te inspireren met de mooiste innovaties en leukste goodies. Evenementen vernieuwen, mensen met elkaar verbinden en echt een geweldige en onvergetelijke dag bezorgen, dat is waar ze voor gaat.

2 Reacties

  1. Supervet en zo simpel. Argh. Ik wil het toe gaan passen voor onze kinderkledingwinkel maar dan niet met tape maar door middel van ‘footprints’ die ik door middel van een sjabloon en een hoge drukspuit te voorschijn tover op het plaveisel. Nu ga ik het doen ook. Spookt al jaren in mijn hoofd maar elke keer doe ik het niet. Denken, denken maar niet doen, de vloek voor elke fantast.

  2. Goed idee he? Tof dat je het gaat toepassen! Beter laat dan nooit haha.

Vragen of opmerkingen?