Snapchat evenement

Snapchat inzetten? 2 to-do’s voor jouw evenement

Snapchat is niet meer alleen voor tieners. Ik geef je 2 manieren om Snapchat effectief in te zetten op jouw evenement.

“Dat is toch die app voor kinderen?”. Dit is een veelvoorkomende reactie die we horen als het over Snapchat gaat. Maar, Snapchat is niet alleen meer hot onder jongeren. Sterker nog, Snapchat is een van de sterkst groeiende social media-kanalen in de categorie 20 tot 39 jaar.

De populariteit van Snapchat stijgt dus hard. Maar wat kun je ermee op je evenement? Er zijn interessante toepassingen te bedenken om Snapchat een plek te geven in jouw eventstrategie.

Neem je gasten mee backstage

Niet iedereen die je uitnodigt kan fysiek aanwezig zijn op je evenement. Maar wellicht hebben zij wel interesse in wat er die dag gebeurt. Voor deze groep biedt Snapchat uitkomst. Geef ze online ‘toegang’ tot je evenement door video-updates op Snapchat te delen. Zo kunnen ze live meekijken en updates van het evenement volgen.

Ook voor de aanwezige bezoekers is Snapchat een goed engagement medium. Je kunt al voorafgaand aan het evenement starten. Laat bijvoorbeeld de voorbereidingen en opbouw zien, film de generale repetitie of deel een video van een spreker die zich aan het voorbereiden is voor zijn keynote.

Tijdens het event kun je exclusieve foto’s en korte video’s maken waarin je bijvoorbeeld laat zien hoe de beursvloer eruit ziet en welke innovaties of creatieve stands er staan. Maak een praatje met de exposanten en stel hen vragen die voor jouw kijkers interessant zijn. Het is handig om hiervoor iemand in te zetten die als Snapchat-reporter op het evenement rondloopt.

Tijdens het evenement Plastic Free Rivers werd ook Snapchat ingezet. Bekijk de compilatievideo voor inspiratie.

Zet influencers in

Vloggers en influencers zijn intussen een bekend fenomeen. Ook bij Snapchat lopen er bepaalde mensen voorop en hebben een fanbase van soms wel 10.000 tot 100.000 volgers. Die volgers zijn enorm betrokken bij alles wat de Snapchat-influencers beleven en vertellen. Als je meer exposure wilt met jouw evenement, ga dan een samenwerking aan met een Snapchat-influencer.

Het is wel belangrijk dat deze influencer past bij je evenement en je doelgroep. Een congres over pensioenfondsen is waarschijnlijk geen goede match voor een influencer met volgers tussen de 18 en 25 jaar oud.

Lees meer over influencermarketing op nbccongrescentrum.nl.

Gerelateerde artikelen

Devi is marketeer bij het NBC Congrescentrum, een vooraanstaande congres-, evenementen- en vergaderlocatie. Met zijn team draagt hij zorg voor de marketingkoers van het congrescentrum. Heeft passie voor alles wat met het digitale landschap te maken heeft: onderscheidende content, leadgeneratie, data… noem maar op. Je kunt Devi uren horen praten over alles rondom online marketing en digitale innovaties en het hand in hand gaan hiervan met de evenementenbranche.

Vragen of opmerkingen?