VR marketingactie

Vlog: VR effectief inzetten als marketingactie

Dat je virtual reality (VR) niet als tool moet gebruiken, maar als middel binnen je concept, is op zich niets nieuws. Een mooi voorbeeld hiervan is de Surf Experience die ik op Concert At SEA mocht uitproberen.

Op uitnodiging van Wundaba.studio mocht ik naar het festival om hun interactieve installatie te beleven. De User Experience studio is ook het brein achter het concept waarbij je op de stand met beacons relevante informatie krijgt over de gepresenteerde producten die je ziet. Hier vlogde ik eerder over bij Festivak. Het blijkt een studio die creativiteit en techniek slim weet te combineren en in te zetten tijdens live events.

VR als middel, mét een passend concept

DELTA – de Zeeuwse leverancier van multimedia en energie – was sponsor en zocht een bijpassend concept voor een interactieve merk activatie op Concert at SEA (CAS). Wundaba.studio ontwikkelde als antwoord daarop de Surf Experience; ‘Surf met Delta op het WEB en op CAS’. Waarbij de festivalbezoeker een VR-bril opgezet kreeg en zo virtuele golven kon pakken.

Vanwege de Nederland beperkte golven, werd de 360º VR content speciaal hiervoor in Mexico opgenomen. Het surfen in VR is niet alleen een leuke ervaring, maar vooral een heldere koppeling tussen het bedrijf zelf (online surfen) en de context van festival (aan zee). In onderstaande video probeer ik het virtueel surfen uit en ga ik in gesprek over het concept. Natuurlijk ging ik ook de rest van het festival af op zoek naar leuke goodies en inspiratie!

Social media boost

Tijdens de surf-ervaring in VR, werd er ook een GIF-je gemaakt die mensen vervolgens konden delen op social media. Sinds ik voor EventGoodies blog, probeer ik fotomarketing bijna altijd uit als ik het tegenkom. Ik moet zeggen, het blijft leuk! Mensen delen het ook, dus ook online was Delta goed zichtbaar.

A post shared by EventGoodies (@eventgoodies) on

Meer projecten zien? Check het concept ‘Laat je haar dansen op Concert at SEA’ dat wundaba.studio ontwikkelende in opdracht van DELTA voor CAS2017.

Deze blog is tot stand gekomen in samenwerking met Wundaba.studio. Meer informatie vind je in onze disclaimer

Gerelateerde artikelen

Samira is oprichtster van EventGoodies en contentmarketeer. Ze struint het internet en evenementen af om eventplanners te inspireren met de mooiste innovaties en leukste goodies. Evenementen vernieuwen, mensen met elkaar verbinden en echt een geweldige en onvergetelijke dag bezorgen, dat is waar ze voor gaat.

Vragen of opmerkingen?