Bedrukte t-shirts voor de crew: 5 creatieve voorbeelden

Meestal zie ik alleen een logo op een shirt of polo staan als ik op een evenement rondloop. Zonde! Doe er wat leuks mee, zodat mensen een reden hebben om de crew of sprekers aan te spreken op een beurs of congres. Ik laat je 5 creatieve voorbeelden zien.

Stel een vraag

Stimuleer mensen om de crew of sprekers aan te spreken door een vraag te stellen. En dat mag best een beetje grappig zijn zoals het voorbeeld hierboven van Xebia.

Helaas heb ik er geen foto meer van, maar kan me herinneren dat Microsoft ook eens een vraag op hun shirt hadden staan. Op de schouder was een rondje gedrukt met daarbij de een tekst als: “Tap me if you have a question”. Dat leverde ook veel leuke reacties op!

Bij TEDxBeirut hadden ze ook een leuke variant hierop gemaakt. Je ziet een tekstje waarin ze je aanmoedigen je aan te spreken. Daarnaast heeft elk persoon een andere letter op hun rug staan. Als ze naast elkaar staan, vormt het het woord TEDx.

Foto van TEDxBeirut

Zet humor in

Humor verbindt, dus maak mensen aan het lachen. Bijvoorbeeld door een grappig tekstje op de shirts te vermelden. In dit voorbeeld kreeg elk persoon een andere tekst.

Gebruik een QR-code

Bij Avanade gebruikten ze de Microsoft Tag (een soort QR-code) die je kon scannen. Zo’n tag kun je verwijzen naar de contactgegevens van degene die het shirt draagt, naar een website of een landingspage. In dit geval wist de doelgroep wel dat dit een tag was en het was bewust bedoelt om nieuwsgierig te maken. Maar ik raad je aan er zelf een call-to-action bij te zetten. Bijvoorbeeld “Scan deze tag met je mobiel voor mijn contactgegevens”.

Doe een oproep

Je kunt t-shirts ook gebruiken om de juiste mensen te ontmoeten op een evenement. Doe een duidelijke oproep, zoals in dit voorbeeld. Je kunt het voor recruitment gebruiken, maar bijvoorbeeld ook voor een toekomstige spreker.

Als we meer toffe voorbeelden tegenkomen, delen we ze natuurlijk met je!

Plaats een reactie