Bezoekers beinvloeden

Bezoekers subtiel beïnvloeden met tape

11 september 2018

Wil je zorgen dat jouw bezoekers een bepaalde route nemen of gangpad kiezen op een beurs? Beïnvloed ze subtiel met een rolletje tape!

Zet nudging in

Je hebt wel eens op grote evenlocaties of beurzen, dat mensen niet de route kiezen zoals jij het bedacht of gehoopt had. Je kunt bordjes inzetten, maar lezen mensen dat wel? In dit filmpje zie je hoe je met een rol tape mensen kunt beïnvloeden en sturen.

Nudging heet dit dus. Op Marketingfacts leggen ze het principe uit en vind je meer voorbeelden.

Toepassing op jouw evenement

Je kunt dit principe op allerlei manieren toepassen op je eigen evenement, bijvoorbeeld:

  • voor de route naar de locatie zelf als deze bijvoorbeeld midden in een stad is en wat moeilijker te vinden,
  • op een beursvloer om een gangpad die vaak overgeslagen wordt onder de aandacht te brengen,
  • om de route naar (sub)zalen te markeren,
  • voor de route naar wc’s.

In dit voorbeeld gebruikten ze tape, maar je kunt natuurlijk ook krijt of vloerstickers gebruiken!

Via Frank Paats

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Eventrailers en containers

4 Trailers en containers voor promotie op locatie

We hebben al eerder over trailers en containers geschreven, maar we zijn meer varianten tegengekomen. We zetten ze daarom voor je op een rij.

Lees verder
Festival JIJ & IK: volledig toegankelijk

Podcast: learnings over toegankelijkheid

In deze aflevering deelt Mariska van Woensel haar ervaring over het organiseren van het festival JIJ & IK wat volledig toegankelijk was voor mensen met een beperking.

Lees verder

Een fotobooth compleet in huisstijl

De Sharingbox heeft als kracht dat je hem volledig in je eigen huisstijl kan laten branden en het heel eenvoudig maakt de foto’s te verspreiden.

Lees verder

2 gedachten over “Bezoekers subtiel beïnvloeden met tape”

  1. Supervet en zo simpel. Argh. Ik wil het toe gaan passen voor onze kinderkledingwinkel maar dan niet met tape maar door middel van ‘footprints’ die ik door middel van een sjabloon en een hoge drukspuit te voorschijn tover op het plaveisel. Nu ga ik het doen ook. Spookt al jaren in mijn hoofd maar elke keer doe ik het niet. Denken, denken maar niet doen, de vloek voor elke fantast.

Plaats een reactie