Bezoekers beinvloeden

Bezoekers subtiel beïnvloeden met tape

11 september 2018

Wil je zorgen dat jouw bezoekers een bepaalde route nemen of gangpad kiezen op een beurs? Beïnvloed ze subtiel met een rolletje tape!

Zet nudging in

Je hebt wel eens op grote evenlocaties of beurzen, dat mensen niet de route kiezen zoals jij het bedacht of gehoopt had. Je kunt bordjes inzetten, maar lezen mensen dat wel? In dit filmpje zie je hoe je met een rol tape mensen kunt beïnvloeden en sturen.

Nudging heet dit dus. Op Marketingfacts leggen ze het principe uit en vind je meer voorbeelden.

Toepassing op jouw evenement

Je kunt dit principe op allerlei manieren toepassen op je eigen evenement, bijvoorbeeld:

  • voor de route naar de locatie zelf als deze bijvoorbeeld midden in een stad is en wat moeilijker te vinden,
  • op een beursvloer om een gangpad die vaak overgeslagen wordt onder de aandacht te brengen,
  • om de route naar (sub)zalen te markeren,
  • voor de route naar wc’s.

In dit voorbeeld gebruikten ze tape, maar je kunt natuurlijk ook krijt of vloerstickers gebruiken!

Via Frank Paats

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Percussie workshop Locatietour
Entertainment

Een percussie workshop geeft energie en verbindt

Een percussie workshop is een fantastische energizer voor jouw evenement waar iedereen aan mee kan doen. Ik heb het mogen ervaren op de Locatietour. In een kwartier leerden we samba spelen!

Lees verder
Entertainment

XXL-voetbaltafel: voor extra veel plezier!

Een extra, extra grote tafelvoetbal waar wel 16 personen tegelijk op kunnen spelen. Is dat geen leuk onderdeel voor een personeelsfeest of teambuildingsdag?

Lees verder
Touchscreen marketing als beursstopper
Organisatie

Touchscreen marketing als beursstopper

Hoe zorg je dat mensen je beurs niet voorbijlopen? Een van de manieren is door touchscreen marketing in te zetten. Een mooi voorbeeld hiervan is de aanpak van Mora op Horecava vorig jaar.

Lees verder

2 gedachten over “Bezoekers subtiel beïnvloeden met tape”

  1. Supervet en zo simpel. Argh. Ik wil het toe gaan passen voor onze kinderkledingwinkel maar dan niet met tape maar door middel van ‘footprints’ die ik door middel van een sjabloon en een hoge drukspuit te voorschijn tover op het plaveisel. Nu ga ik het doen ook. Spookt al jaren in mijn hoofd maar elke keer doe ik het niet. Denken, denken maar niet doen, de vloek voor elke fantast.

Een reactie plaatsen