Fotomarketingbedrijven

De drie leukste fotomarketingbedrijven

15 september 2015
Je kent het vast en je komt het vaak tegen op evenementen. Een groen scherm waar je voor kunt staan of iemand die enthousiast op je afstapt met een camera. Waarbij je na de flits van de camera opeens onderdeel bent geworden van een merk. Oftewel fotomarketing. 

Zet fotomarketing slim in als bedrijf

Fotomarketing is een hele persoonlijke manier voor jou als organisator om het merk te koppelen aan marketing. Want de bezoeker staat op de foto en gooit zichzelf niet zomaar in de prullenbak! Sterker nog, je bezoeker wil zijn foto bewaren en hangt de foto ergens op of post ‘m op Facebook of Twitter.

Voor bedrijven dus dé ideale manier om ‘hun sporen’ na te laten op of rondom deze foto. In de vorm van een korting, aanbieding of een leuk cadeautje die je aan de foto vast kunt ‘plakken’ of mee kunt geven aan je bezoeker.

Drie leuke fotomarketingbedrijven uitgelicht

Je hebt heel veel verschillende bedrijven die je kunt benaderen voor het inzetten van fotomarketing.
Klein, groot, intiem, massaal… kijk gewoon wat bij je klant past. Ik licht er even drie voor je uit die misschien interessant voor je kunnen zijn.

Photoflyer

Photoflyer bestaat al sinds 2003 en heeft al vele merken voorzien van een Polaroid in combinatie met een flyer. Ze hebben nu ook doe-het-zelf promotiekits waarmee je dus zelf aan de slag kunt en niet meer afhankelijk bent van een bedrijf die dat voor je regelt. Je bent dan trotse bezitter van je eigen merkactivatietool die je voor je klant kunt inzetten.

photoflyer

Het Fotohokje

Ken je ze nog? Die fotohokjes waar je € 2,- inwerpt en na een paar gekke bekken en wat flitsen een wit velletje met 4 kleine foto’s krijgt? Dat is precies waar je Fotobelevenis voor in kunt schakelen. Je kunt het fotohokje overal neer  zetten waar je wilt. Kleed het aan met wat gethematiseerde spullen en je hebt een absolute hit te pakken bij bruiloften en personeelsfeesten.

Ze hebben ook een heel gaaf VW-busje waar je het busje instapt om je foto te laten maken. Kijk ook eens naar hun unieke design fotomapjes waar je de foto’s van de bezoekers in mee kunt geven.
fotohokje

Postcardyourself

Het bedrijf ‘FrameFame’ heeft een ‘Postcard Yourself‘ foto-automaat ontwikkeld die ze gratis beschikbaar stellen aan locaties waar veel bezoekers komen. Elke bezoeker krijgt een foto (gelinkt aan het merk) die hij direct kan posten op Facebook, Twitter of LinkedIn. Je betaalt voor plaatsing van het apparaat een bedrag aan ‘FrameFame’ en je biedt je bezoekers een leuke herinnering aan van de plek waar ze zijn geweest d.m.v. de foto die ze online kunnen downloaden.
phostcardyourself
Ken jij nog andere leuke fotomarketing-bedrijven die je graag wilt delen? We horen het graag. Je kunt hieronder je reactie achterlaten.

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Evenementen eenvoudiger volgen met nieuwe Twitter-functie

Twitter komt met Project Lightning: een nieuw platform waarmee je eenvoudiger evenementen en trending topics kunt volgen. 

Lees verder
lichtgevende planten

In de toekomst gebruiken we planten als sfeerverlichting

Dat is bijzonder: planten die lichtgeven. Een mooie manier om ruimtes op je evenement aan te kleden. Sfeervol én groen!

Lees verder

Met dit oplaadstation zijn je bezoekers altijd mobiel bereikbaar

Als eventmanager denk je altijd mee met je gast, deelnemer, bezoeker of publiek. Tegenwoordig bezoekt eigenlijk niemand meer een event zonder telefoon of tablet. En er is niets frustrerender voor je gasten als ze nog maar een paar procent ‘batterij hebben’. Gelukkig is er het mobiele oplaadstation Charge to go! 

Lees verder

1 gedachte over “De drie leukste fotomarketingbedrijven”

  1. Hi Tjiska,

    Wat een leuke tips! Zou ik nooit aan gedacht hebben ..
    Als ik ergens leuke herinneringen aan heb, dan is het wel aan de fotohokjes op het station 🙂
    Bedankt voor het delen!

Een reactie plaatsen