Vrouw zoekt inspiratie

Die tool kun je dus beter niet gebruiken

17 januari 2019

Je bezocht een evenement waar ze allerlei leuke tools inzetten. Dat wil jij natuurlijk ook voor jouw evenement. Maar zo’n tool kan juist averechts werken op jouw evenement. 

Dat wil ik ook!

Als dagvoorzitter denk ik ook mee over de invulling van het evenement. Soms vinden er dit soort gesprekjes plaats:

Klant: Op het vorige congres waar ik was hadden ze een app waar we polls konden beantwoorden. Zullen wij dat ook doen?
Ik: Is er dan ook iets dat we willen weten van de deelnemers?
Klant: Ehh, nee dat niet echt.

Of een ander voorbeeld:

Klant: Kunnen we in plaats van groepjes maken, mensen niet via de telefoon laten antwoorden? Dat zie je steeds vaker.
Ik: Dat kan zeker. Maar één van de doelen was om mensen te laten netwerken. Door deelnemers te laten samenwerken stimuleer je het netwerken. Antwoorden geven via je mobiel helpt daar niet bij.
Klant: Oh ja, dat is ook zo.

Gebruik dingen die passen bij jouw congres

Ik begrijp heel goed dat als je iets leuks hebt ervaren op een bijeenkomst je dat ook graag op je eigen bijeenkomst wilt toepassen. Dat het leuk was en werkte is omdat het paste bij die dag. Dat wil niet zeggen dat het ook geschikt is voor jouw bijeenkomst.

Wat kun je dan wel doen?

Pas dingen toe op je bijeenkomst omdat het past, niet omdat het ergens anders zo leuk was. Hier is geen gouden regel voor. Maar gebruik gewoon je gezond verstand en stel jezelf de vragen:

  • past het bij de doelgroep,
  • past wat ik wil doen bij de spreker(s),
  • past het bij het evenement,
  • en helpt het om de doelen van het evenement te behalen?

Mensen zomaar de vogeltjesdans laten doen als energizer is een vreselijk idee. Maar is er net een spreker geweest die verteld heeft over Matt die de hele wereld over reist om gekke dansjes te doen, dan kan een gek dansje doen met de deelnemers wel fantastisch leuk en logisch zijn.

Pas dus iets toe omdat het past, niet omdat je het ergens anders hebt gezien.

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Selfie stick voor fotomarketing
Gadgets & Producten

Fotomarketing met een selfie stick

Je wilt wel fotomarketing inzetten op je evenement maar geen fotohokje. Wat dacht je van een selfie stick? Zo kun je proactief op bezoekers afstappen.

Lees verder
Ludiek vervoer
Organisatie

Start de eventbeleving al met het vervoer

Bij deze vervoersmiddelen begint de eventbeleving al vanaf het station of parkeerplaats! 

Lees verder
Entertainment

Salontafel en gamecontroller in één

Ook een manier om op te vallen op beurzen en bezoekers te trekken. Deze salontafel lijkt niet alleen op een XL Nintento-gamecontroller, hij is ook echt te gebruiken!

Lees verder

Een reactie plaatsen