Inhaken op een ander evenement

Inhaken op een ander evenement: zo doe je dat

15 februari 2019

In plaats van een eigen evenement organiseren, kun je ook inhaken op een bestaand evenement. Dat biedt een aantal voordelen. Wij zagen een mooi voorbeeld hiervan.

Offline inhaken

Inhakers. Een fenomeen dat we vooral kennen van social media. Je haakt dan met je merk aan op een feestdag of een actualiteit. Voorbeelden hiervan zijn er in overvloed. Heb je er weleens aan gedacht om offline in te haken, op een evenement? Ik zie dit steeds vaker gebeuren. Het is namelijk erg efficiënt.

Het voordeel is dat het evenement al georganiseerd wordt. Veel praktische zaken hoef je niet meer te regelen. Je kunt ook inhaken om een nieuw publiek te bereiken. De meest eenvoudige manier is om relaties of medewerkers uit te nodigen, simpelweg om een gezellige dag te hebben of te netwerken. Je kunt het ook inhoudelijk insteken. Dat deed de Locatietour op EventSummit.

Foto: Clickshots

Een mini-Locatietour op EventSummit

Als je ons volgt, weet je dat we graag mee gaan met de Locatietour. Dit is een tour langs verschillende eventlocaties in een bepaalde stad of regio. Deze keer organiseerden ze de tour gewoon op de beurs bij EventSummit. Op deze beurs loopt de doelgroep namelijk ook rond, inclusief hun eigen achterban.

Op EventSummit staan er stands in zogenaamde straten per regio en als beursbezoeker is het wat overweldigend. Dus wat dacht de organisatie: dan organiseren wij gewoon een Locatietour op de beurs. Slim! Het werd een soort mini-versie van het evenement. Wij mochten er bij zijn en vlogden erover.

Tips van de organisatie

Ik schreef net al dat je aan veel praktische zaken niet meer hoeft te denken. Toch moet je het niet onderschatten. Je moet zelf mensen uitnodigen, je eigen evenement organiseren en alle partners informeren. Daarnaast ben je afhankelijk van het evenement waar jij op inhaakt. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat het aantal bezoekers tegenvalt of de kwaliteit daarvan, terwijl jij juist net zoveel mogelijk nieuwe contacten wil opdoen.

Wil je ook zoiets organiseren? De organisatie gaf nog wat tips:

  • Meer focussen op online registratie voorafgaande aan de beurs. De meeste mensen die de tour deden hadden zich vooraf al ingeschreven, dus dat werkte goed.
  • Als je iets vergelijkbaars wil doen, zorg voor een centrale plek op de beurs.
  • Organiseer de tour voor kleine groepjes van 10 á 20 man. Zo houd je iedereen makkelijker bij elkaar.
  • Maak grote stokken met een bord, zodat je elkaar niet kwijtraakt. Alhoewel de lichtjes op de koptelefoon ook goed werkten!
  • Zorg dat je elk kwartier een tour start. Zo hoeven mensen amper te wachten en kunnen ze vrijwel direct aansluiten.

De Locatietour op de beurs is een samenwerking tussen Locatietour, MeetingReviewAhaaaha! en EventSummit.

Deze blog is tot stand gekomen in samenwerking met de Locatietour. Meer informatie vind je in onze disclaimer.

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Pop-up bioscoop van Pathé

Pathé komt met pop-up bioscoop

Wil je graag de sfeer van een bioscoop op jouw evenement zonder te hoeven verkassen naar een bioscoop? Dat kan met de pop-up bioscoop van Pathé.

Lees verder
Duikboot tent

Een tent in de vorm van een duikboot

Tenten zijn er in allerlei vormen en maten te verkrijgen. Vaak zijn ze redelijk degelijk. Deze tent springt er wel heel erg uit: het is een Yellow Submarine!

Lees verder
Digitale menuborden

Slimme combinatie van prijslijsten en narrowcasting

Geen gedoe meer met een bord op je stand dat je eigenlijk had willen aanpassen. Met narrowcasting pas je de digitale borden ter plekke aan.

Lees verder

Een reactie plaatsen