Inhaken op een ander evenement

Inhaken op een ander evenement: zo doe je dat

15 februari 2019

In plaats van een eigen evenement organiseren, kun je ook inhaken op een bestaand evenement. Dat biedt een aantal voordelen. Wij zagen een mooi voorbeeld hiervan.

Offline inhaken

Inhakers. Een fenomeen dat we vooral kennen van social media. Je haakt dan met je merk aan op een feestdag of een actualiteit. Voorbeelden hiervan zijn er in overvloed. Heb je er weleens aan gedacht om offline in te haken, op een evenement? Ik zie dit steeds vaker gebeuren. Het is namelijk erg efficiënt.

Het voordeel is dat het evenement al georganiseerd wordt. Veel praktische zaken hoef je niet meer te regelen. Je kunt ook inhaken om een nieuw publiek te bereiken. De meest eenvoudige manier is om relaties of medewerkers uit te nodigen, simpelweg om een gezellige dag te hebben of te netwerken. Je kunt het ook inhoudelijk insteken. Dat deed de Locatietour op EventSummit.

Foto: Clickshots

Een mini-Locatietour op EventSummit

Als je ons volgt, weet je dat we graag mee gaan met de Locatietour. Dit is een tour langs verschillende eventlocaties in een bepaalde stad of regio. Deze keer organiseerden ze de tour gewoon op de beurs bij EventSummit. Op deze beurs loopt de doelgroep namelijk ook rond, inclusief hun eigen achterban.

Op EventSummit staan er stands in zogenaamde straten per regio en als beursbezoeker is het wat overweldigend. Dus wat dacht de organisatie: dan organiseren wij gewoon een Locatietour op de beurs. Slim! Het werd een soort mini-versie van het evenement. Wij mochten er bij zijn en vlogden erover.

Tips van de organisatie

Ik schreef net al dat je aan veel praktische zaken niet meer hoeft te denken. Toch moet je het niet onderschatten. Je moet zelf mensen uitnodigen, je eigen evenement organiseren en alle partners informeren. Daarnaast ben je afhankelijk van het evenement waar jij op inhaakt. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat het aantal bezoekers tegenvalt of de kwaliteit daarvan, terwijl jij juist net zoveel mogelijk nieuwe contacten wil opdoen.

Wil je ook zoiets organiseren? De organisatie gaf nog wat tips:

  • Meer focussen op online registratie voorafgaande aan de beurs. De meeste mensen die de tour deden hadden zich vooraf al ingeschreven, dus dat werkte goed.
  • Als je iets vergelijkbaars wil doen, zorg voor een centrale plek op de beurs.
  • Organiseer de tour voor kleine groepjes van 10 á 20 man. Zo houd je iedereen makkelijker bij elkaar.
  • Maak grote stokken met een bord, zodat je elkaar niet kwijtraakt. Alhoewel de lichtjes op de koptelefoon ook goed werkten!
  • Zorg dat je elk kwartier een tour start. Zo hoeven mensen amper te wachten en kunnen ze vrijwel direct aansluiten.

De Locatietour op de beurs is een samenwerking tussen Locatietour, MeetingReviewAhaaaha! en EventSummit.

Deze blog is tot stand gekomen in samenwerking met de Locatietour. Meer informatie vind je in onze disclaimer.

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Congres ADHDvrouw, voor en door ADHD’ers

Op 7 maart staat er iets bijzonders te gebeuren in de Jaarbeurs Utrecht. Een congres voor vrouwen met ADHD, georganiseerd door vrouwen met ADHD. Dat lijkt niet alleen voor de leek een contradictio in termini, internationaal blijkt dit uniek te zijn.

Lees verder
Fontein huren met bar

Een bar en fontein in één

Een bar hoeft niet alleen te zijn om bezoekers van een drankje te voorzien. Het kan ook een eyecatcher zijn. Zoals de Fontijnbar.

Lees verder
360 DomeXperience

De 360 DomeXperience prikkelt je zintuigen

Een dome is al een bijzonder element voor op je evenement. De 360 DomeXperience gaat nog een stapje verder en voegt een aantal elementen toe die je zintuigen prikkelen.

Lees verder

Plaats een reactie