Eventsite uit de lucht

Laat je eventsite in de lucht

2 december 2019

Het evenement is geweest en een maandje naderhand haal je de website uit de lucht. Het is toch verouderd. Nee, niet doen! Ik vertel je waarom.

Het gebeurt gelukkig niet heel vaak, maar elke keer is er een teveel. Ik zie op social media dat er een heel tof evenement is geweest waar ik graag had bij willen zijn, maak even snel een notitie dat ik daar in moet duiken. Een maandje later heb ik eindelijk tijd. Ik ga naar de website en verrek: de website is verwijderd. Wat?!

Een terugblik voor geïnteresseerden

Ik begrijp niet zo goed waarom je dat zou doen. Tenzij je je alleen richt op de bezoekers en denkt dat na een maand iedereen het wel heeft gezien. Maar je gaat dus helemaal voorbij aan je potentiële bezoekers. En dat is bijzonder, want veel eventplanners streven ernaar meer bezoekers te werven. Laat de website dus staan.

De foto’s, video’s, maar ook het programma geeft geïnteresseerden een goed beeld over het evenement. Een strakke landingspage met wervende teksten is leuk, maar trekt niet altijd mensen direct over de streep. Dus laat ze lekker rondneuzen in informatie van vorig jaar.

Vraag hulp aan een webdeveloper

Ik kan geen reden verzinnen om alle informatie te verwijderen. Het enige wat ik kan bedenken is dat het je het technisch gezien wat ingewikkeld vindt om het op te lossen. Investeer in een developer die je kan helpen. Maak een nieuwe site of pagina’s aan en zorg dat je de informatie logisch verdeelt tussen oude en nieuwe informatie. Het is de investering waard, anders loop je aanmeldingen mis.

In het geval van mijn voorbeeld ben ik het na een jaar alweer vergeten. En al helemaal als ik me niet kan inschrijven voor een nieuwsbrief.

Je eigen mini-bibliotheek

De eventsite kan een mooie bibliotheek worden van alle toffe content die je elk jaar creëert. Niet alleen foto’s en video’s, maar ook eventuele illustraties, presentaties, podcasts en interviews. Ook heel klantvriendelijk voor bezoekers als zij nog eens informatie willen terugzoeken.

En als je nou heel slim bent, voeg je knoppen toe op oudere pagina’s waarin je verwijst naar het eerstvolgende evenement. Of laat mensen inschrijven op een mailinglijst als ze een uitnodiging willen ontvangen. Zo haal je misschien weer wat extra aanmeldingen binnen, zonder veel moeite te hoeven doen!

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Give away inzetten

4 Momenten waarop je give aways slim kunt inzetten

We schrijven vaak over toffe give aways. Ik merk dat ze vaak ingezet worden in een goodiebag. Maar je kunt ze op allerlei andere momenten inzetten en nog veel effectiever ook.

Lees verder
Een terugblik in een magazine

Een terugblik in een magazine

De manieren om evenementen vast te leggen worden steeds creatiever. Van mindmaps en illustratoren naar een compleet magazine!

Lees verder

3 Toffe alternatieven voor het fotohokje

Fotohokjes; we vinden het nog steeds leuk om gekke foto’s te maken. Er verschijnen dan ook steeds meer variaties. Kijk eens naar deze 3 alternatieven voor het fotohokje. 

Lees verder

Plaats een reactie