Voor eventplanners die durven te vernieuwen
Voor eventplanners die durven te vernieuwen

over eventgoodies

Via EventGoodies krijg je het ontwerp dat jouw zakelijke evenement onvergetelijk maakt. Wij helpen je in de voorbereiding met het concept en verbinden je indien nodig met experts voor de uitvoering.

De diensten van EventGoodies zijn niet voor iedereen. Het is voor eventplanners die durven te vernieuwen en impact willen maken met diepgang.

Teasers voor je evenement

Teasers voor een nieuw evenement: do’s en don’ts

26 maart 2019

Er staat een nieuw evenement op de planning. Je bent razend enthousiast en iedereen moet het weten. Dus je stuurt wat teasers uit. Wat zijn (wat mij betreft) de do’s en don’ts?

We weten dat teasers goed kunnen werken. Een bekend voorbeeld zijn teasers van films en series. Ook voor het aankondigen van (nieuwe) evenementen kun je dit gebruiken. Wat zijn de do’s en don’ts?

In deze blog deel ik geheel vanuit mijn eigen ervaring wat teasers met mij doen. Ik heb er geen onderzoeken over gevonden, maar ik geloof dat je met een beetje logisch nadenken al een heel eind komt. Al is het maar om je voortaan kritischer naar teasers te laten kijken.

Don’ts

Ik zie best zo nu en dan teasers voorbij komen. Wat volgens mij niet werkt is:

  • het te vaag houden. Alleen maar zeggen dat je ‘iets’ organiseert zorgt niet dat mensen op het puntje van hun stoel gaan zitten. Tenzij je een enthousiaste achterban hebt en mensen weten dat ze van jouw evenement iets geweldigs kunnen verwachten.
  • te lang wachten met de bekendmaking. Te lang wachten met de bekendmaking van je evenement raad ik af. Je maakt mensen nieuwsgierig naar meer. Houd hun aandacht dan ook door telkens iets meer informatie te geven.
  • een video delen met alleen maar sfeerbeelden. Een video met alleen maar sfeerbeelden van een evenement is niet erg boeiend (vind ik). Een video van een DJ achter een draaitafel en of lachende mensen in een congreszaal maakt mij niet nieuwsgierig naar meer. Jou wel?

Do’s

Oke, dat moet je dus allemaal niet doen maar wat dan wel? Een aantal tips die ik in ieder geval zou toepassen:

  • houd teasers kort,
  • zorg dat als je meerdere teasers inzet, je steeds meer prijsgeeft,
  • als je mensen verwijst naar de website, zorg dan dat ze zich daar kunnen inschrijven voor een nieuwsbrief. Superzonde als je geïnteresseerde mensen weg laat ‘lopen’!
  • als je dan eindelijk prijsgeeft om wat voor evenement het gaat, zorg dat je dan goede en complete informatie geeft. Mensen willen nadat je hun nieuwsgierigheid hebt wekt duidelijkheid krijgen.

Jij ziet vast ook teasers voorbij komen. Wat voor type teasers werken voor jou heel goed? En wat juist niet?

Wil je hulp bij het promoten van je evenement? Ik help je graag om aantrekkelijke content te maken.

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Bezoekers op je evenement beïnvloeden

15 tips om je bezoekers te beïnvloeden en te activeren

Tijdens het evenement Opening Minds kregen we veel tips over neuromarketing en hoe je mensen positief kunt beïnvloeden op je evenement. We delen 15 tips!

Lees verder
Smoothies maken met ShakeFiets

Mix een smoothie met de ShakeFiets

Als je je bezoekers niet alleen wat gezonds te drinken wilt geven, maar ook in beweging wil laten komen, dan huur je gewoon de ShakeFiets. Zo sla je twee vliegen in één klap!

Lees verder

Drones geven een spectaculaire lichtshow

In deze video’s zie je drones een spectaculaire lichtshow geven. Elke video is net even anders. Laat je inspireren! 

Lees verder

Plaats een reactie