Teasers voor je evenement

Teasers voor een nieuw evenement: do’s en don’ts

26 maart 2019

Er staat een nieuw evenement op de planning. Je bent razend enthousiast en iedereen moet het weten. Dus je stuurt wat teasers uit. Wat zijn (wat mij betreft) de do’s en don’ts?

We weten dat teasers goed kunnen werken. Een bekend voorbeeld zijn teasers van films en series. Ook voor het aankondigen van (nieuwe) evenementen kun je dit gebruiken. Wat zijn de do’s en don’ts?

In deze blog deel ik geheel vanuit mijn eigen ervaring wat teasers met mij doen. Ik heb er geen onderzoeken over gevonden, maar ik geloof dat je met een beetje logisch nadenken al een heel eind komt. Al is het maar om je voortaan kritischer naar teasers te laten kijken.

Don’ts

Ik zie best zo nu en dan teasers voorbij komen. Wat volgens mij niet werkt is:

  • het te vaag houden. Alleen maar zeggen dat je ‘iets’ organiseert zorgt niet dat mensen op het puntje van hun stoel gaan zitten. Tenzij je een enthousiaste achterban hebt en mensen weten dat ze van jouw evenement iets geweldigs kunnen verwachten.
  • te lang wachten met de bekendmaking. Te lang wachten met de bekendmaking van je evenement raad ik af. Je maakt mensen nieuwsgierig naar meer. Houd hun aandacht dan ook door telkens iets meer informatie te geven.
  • een video delen met alleen maar sfeerbeelden. Een video met alleen maar sfeerbeelden van een evenement is niet erg boeiend (vind ik). Een video van een DJ achter een draaitafel en of lachende mensen in een congreszaal maakt mij niet nieuwsgierig naar meer. Jou wel?

Do’s

Oke, dat moet je dus allemaal niet doen maar wat dan wel? Een aantal tips die ik in ieder geval zou toepassen:

  • houd teasers kort,
  • zorg dat als je meerdere teasers inzet, je steeds meer prijsgeeft,
  • als je mensen verwijst naar de website, zorg dan dat ze zich daar kunnen inschrijven voor een nieuwsbrief. Superzonde als je geïnteresseerde mensen weg laat ‘lopen’!
  • als je dan eindelijk prijsgeeft om wat voor evenement het gaat, zorg dat je dan goede en complete informatie geeft. Mensen willen nadat je hun nieuwsgierigheid hebt wekt duidelijkheid krijgen.

Jij ziet vast ook teasers voorbij komen. Wat voor type teasers werken voor jou heel goed? En wat juist niet?

Wil je hulp bij het promoten van je evenement? Ik help je graag om aantrekkelijke content te maken.

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Ze zijn mobiel en delen culinaire hapjes uit: Meisjes met Smaak

Van macarons tot oesters, van bitterballen tot aardbeien. Noem maar een hapje en Meisjes met Smaak delen ze uit. Een slim concept en een leuke aanvulling op evenementen en borrels.

Lees verder
Fietsend mobieltje opladen

Al fietsend aan tafel je mobieltje opladen

Wil je je bezoekers in beweging krijgen? Met deze tafel kunnen ze al fietsend hun mobieltje opladen.

Lees verder
Bedrijfsfestivals

Bedrijfsfestivals het hele jaar door

Bedrijfsfestivals zijn er steeds meer en uitbundiger dan een paar jaar geleden. Dichtbij op een eigen locatie of op een mooi buitenterrein in de buurt. Outdoor evenementen zijn in!

Lees verder

Een reactie plaatsen