Volg jij je bezoekers wel goed op na een evenement?

30 september 2015

Je hebt een succesvolle evenement georganiseerd en alle bezoekers waren laaiend enthousiast. Je imponeerde ze met het programma, de audiovisuele hoogstandjes en de originele giveaways… Maar hoe zorg je dat je bezoekers je niet vergeten en je top-of-mind blijft? Met deze tips draai je je hand er niet meer voor om. 

Stuur een persoonlijk kaartje

Er gaat niets boven een persoonlijke of handgeschreven kaart. Dat kun je ook prima doen voor zakelijke doeleinden. Stuur dus eens een kaart naar de bezoeker van jouw evenement. Dat is een leuke manier om jouw bezoekers te bedanken voor hun deelname. En zo laat je zien dat je écht waardeert dat de bezoeker het evenement heeft bezocht. Had je een te groot publiek? Je kunt ook een kaartje printen met een lettertype dat op een handschrift lijkt en daarbij jouw handtekening voor een persoonlijke touch.

Pak de telefoon

Een beller is sneller. Door de telefoon te pakken creëer je een contactmoment waarop je de bezoeker kunt bedanken en kunt vragen naar zijn of haar ervaringen. Dit levert enerzijds waardevolle feedback op voor een volgend evenement. Door de persoonlijke benadering schep je daarnaast een band en vergroot je de kans dat de bezoeker de volgende keer weer komt. Daarnaast is een telefoongesprek direct een moment waarop je verkoopkansen creëert. Ideaal als je een verkoopgericht evenement heeft georganiseerd.

Go social

Wil je jouw bezoekers snel in één keer bereiken? Gebruik Facebook. Maak ruim van tevoren een Facebook-groep aan voor jouw bezoekers. Zo heb je een centrale plek waar je hen kunt bereiken voor toekomstige evenementen. Huur bijvoorbeeld ook een professionele eventfotograaf in of laat een aftermovie maken en plaats het beeldmateriaal in de Facebook-groep. Doe dat direct de volgende dag. Dat stimuleert bezoekers om de foto’s de delen, liken en zichzelf te taggen. Zo verspreid jouw evenement zich als een olievlek door het netwerk van jouw bezoekers. In ‘15 ideëen om je evenement te promoten‘ vind je meer social media tips.

Benut e-mail

Volgens het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 van Blinker gebruikt 90% van de Nederlanders dagelijks e-mail. Daarnaast is e-mail het eerste digitale communicatiekanaal waar we elke dag naar kijken. Wil je jouw bezoekers opvolgen via e-mail? Vraag hen om een online evaluatie in te vullen of verras hen met een passende (kortings)actie. Bevatte jouw evenement interessante sprekers en mooie presentaties? Stuur de keynotes rond naar jouw bezoekers. Een nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Maar dan alleen met écht interessante tips en nieuwsberichten.

Wat doe jij om een opvolging te geven aan een evenement?

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Gadgets & Producten

Een ketting als microfoon

Als spreker is het fijn als je je handen vrij hebt en je geen microfoon hoeft vast te houden. DMA Microphones heeft daarvoor een de lijn discreet bedacht; microfoons die amper opvallen. Het mooiste product dat ze hebben, is de microfoon in de vorm van een ketting. 

Lees verder
Air graffiti
Gadgets & Producten

Air Graffiti: Tekenen op foto’s

Met Air Graffiti kunnen bezoekers hun foto opleuken met een digitaal graffiti-bus. Door zelf te tekenen of te kiezen uit een van de meer dan 100 icoontjes.

Lees verder
Gadgets & Producten

SurveyAnyPlace: feedback en data verzamelen op een leuke manier

Worden jouw evaluatieformulieren amper ingevuld? Met SurveyAnyPlace trigger je jouw gasten om op een snelle en leuke manier hun feedback achter te laten. Gewoon tijdens je evenement en in je eigen event-app.

Lees verder

Een reactie plaatsen