VR marketingactie

Vlog: VR effectief inzetten als marketingactie

6 juli 2018

Dat je virtual reality (VR) niet als tool moet gebruiken, maar als middel binnen je concept, is op zich niets nieuws. Een mooi voorbeeld hiervan is de Surf Experience die ik op Concert At SEA mocht uitproberen.

Op uitnodiging van wunderbar.live mocht ik naar het festival om hun interactieve installatie te beleven. De User Experience studio is ook het brein achter het concept waarbij je op de stand met beacons relevante informatie krijgt over de gepresenteerde producten die je ziet. Hier vlogde ik eerder over bij Festivak. Het blijkt een studio die creativiteit en techniek slim weet te combineren en in te zetten tijdens live events.

VR als middel, mét een passend concept

DELTA – de Zeeuwse leverancier van multimedia en energie – was sponsor en zocht een bijpassend concept voor een interactieve merk activatie op Concert at SEA (CAS). Wundaba.studio ontwikkelde als antwoord daarop de Surf Experience; ‘Surf met Delta op het WEB en op CAS’. Waarbij de festivalbezoeker een VR-bril opgezet kreeg en zo virtuele golven kon pakken.

Vanwege de Nederland beperkte golven, werd de 360º VR content speciaal hiervoor in Mexico opgenomen. Het surfen in VR is niet alleen een leuke ervaring, maar vooral een heldere koppeling tussen het bedrijf zelf (online surfen) en de context van festival (aan zee). In onderstaande video probeer ik het virtueel surfen uit en ga ik in gesprek over het concept. Natuurlijk ging ik ook de rest van het festival af op zoek naar leuke goodies en inspiratie!

Social media boost

Tijdens de surf-ervaring in VR, werd er ook een GIF-je gemaakt die mensen vervolgens konden delen op social media. Sinds ik voor EventGoodies blog, probeer ik fotomarketing bijna altijd uit als ik het tegenkom. Ik moet zeggen, het blijft leuk! Mensen delen het ook, dus ook online was Delta goed zichtbaar.

A post shared by EventGoodies (@eventgoodies) on

Meer projecten zien? Check het concept ‘Laat je haar dansen op Concert at SEA’ dat wunderbar.live ontwikkelende in opdracht van DELTA voor CAS2017.

Deze blog is tot stand gekomen in samenwerking met Wundaba.studio. Meer informatie vind je in onze disclaimer

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Innovatie tijdens EventGoodies Live

Gisterenavond vond de kick off plaats van EventGoodies Live. Kijk met ons terug naar deze avond! 

Lees verder

CrowdLED: lichtgevende armbanden voor grote en kleine evenementen

De lichtgevende armbanden kun je op verschillende manieren inzetten op je evenement. Deze versie is ook geschikt voor kleinere evenementen en kun je zelf bedienen!

Lees verder

Win een selfie-beeldje van Momentize

Een paar maanden geleden verscheen er een nieuw bedrijf (Momentize) dat 3D-geprinte selfie poppetjes maakt, oftwel een Shapie. Ik heb leuk nieuws: je kunt er een winnen!

Lees verder

Een reactie plaatsen