Sprekers aankondigen

Zo kondig je sprekers aan op social media

22 april 2019

Sprekers zijn een geweldige bron waarmee je jouw evenement onder de aandacht te brengen. Je trekt namelijk meer bezoekers als je iets deelt over de inhoud van je evenement.

Als je toch al sprekers hebt, dan ligt de kennis en boeiende informatie voor het oprapen. Maar hoe promoot je de sprekers op social media?

Minder hoofd en meer inhoud 🙂

Regelmatig zie ik grote portretfoto’s voorbijkomen op social media van mensen die ik niet ken. Zou jou dat triggeren om je aan te melden voor een evenement? Een willekeurige portretfoto? Nee toch? Wat jou waarschijnlijk wel triggert is een onderwerp waar je wat van kan leren. Iets waar je al een tijdje mee rondloopt en eigenlijk wel meer over wilt weten. Dus als je je eigen evenement promoot zou ik zeggen: deel iets minder hoofden van mensen en meer over de inhoud.

spreker

Voorbeelden van social media posts

Aangezien een beeld meer zegt dan duizenden woorden, heb ik wat voorbeelden voor je verzameld. Deze voorbeelden zijn visueel aantrekkelijker en/of geven duidelijk aan waar het evenement over gaat. Portretfoto’s van sprekers zijn overigens helemaal prima om te delen en beveel ik juist aan, maar dan in combinatie met nuttige informatie.

Het voorbeeld hieronder is eigenlijk heel simpel. Je zorgt voor een leuke, goede foto en daar het eventlogo, de naam, de rol (keynote spreker) en hashtag toe. Wat ik hier nog mis is het onderwerp waar ze over gaat spreken en wie de man op de foto is. Maar wellicht zijn ze heel bekend bij hun doelgroep en is een toelichting niet nodig.

In dit voorbeeld zie je een mooie combinatie van een portretfoto en het onderwerp waar deze spreker over gaat vertellen. Wat ik hier ook goed aan vindt is dat je niet alleen haar naam ziet, maar ook waar ze werkt en wat haar functie is.

Het plaatje hieronder vind ik visueel erg aantrekkelijk. Hier zie je helemaal geen portretfoto. Het is ook een mooi alternatief voor wanneer de spreker geen geschikte foto heeft of het niet op tijd aanlevert.

Bovenstaande voorbeelden vond ik op Twitter, maar je kunt dit natuurlijk ook op andere kanalen delen zoals Facebook en LinkedIn. Zorg wel voor de juiste afmetingen van je afbeelding per kanaal.

Dit is toch aantrekkelijker en informatiever? Als je hulp of advies wilt over promotionele content voor je evenement, stuur dan even een berichtje. Ik help je graag verder!

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Gadgets & Producten

Verras bezoekers met prachtige creaties van ballonnen

Wist je dat er mensen zijn die onwijs mooie creaties kunnen maken van ballonnen? Niet alleen maar ballonnenbogen, maar zelfs ballonkostuums of een paleis!

Lees verder
Entertainment

Eenvoudig foto’s delen met de PhotoTap polsband

Als bezoeker word je continu geprikkeld op een evenement. Je komt andere mensen tegen, er is muziek, eten en drinken, je wordt op bepaalde tijden ergens verwacht. Kortom, een bezoeker wordt continu afgeleid en ziet waarschijnlijk niet jouw mooie banners, logo’s of boodschap voorbij komen. Gelukkig is er het handige apparaatje PhotoTap.

Lees verder
Entertainment

4 Leuke workshops voor evenementen of teambuilding

Samen iets ervaren of creëren verbindt. Met een workshop kun je dat faciliteren en ook nog eens zorgen voor een leuke afwisseling van een beurs- of congresdag. Wij kwamen 4 leuke workshops tegen die je op je evenement kunt inzetten.

Lees verder

Een reactie plaatsen