Sprekers aankondigen

Zo kondig je sprekers aan op social media

22 april 2019

Sprekers zijn een geweldige bron waarmee je jouw evenement onder de aandacht te brengen. Je trekt namelijk meer bezoekers als je iets deelt over de inhoud van je evenement.

Als je toch al sprekers hebt, dan ligt de kennis en boeiende informatie voor het oprapen. Maar hoe promoot je de sprekers op social media?

Minder hoofd en meer inhoud 🙂

Regelmatig zie ik grote portretfoto’s voorbijkomen op social media van mensen die ik niet ken. Zou jou dat triggeren om je aan te melden voor een evenement? Een willekeurige portretfoto? Nee toch? Wat jou waarschijnlijk wel triggert is een onderwerp waar je wat van kan leren. Iets waar je al een tijdje mee rondloopt en eigenlijk wel meer over wilt weten. Dus als je je eigen evenement promoot zou ik zeggen: deel iets minder hoofden van mensen en meer over de inhoud.

spreker

Voorbeelden van social media posts

Aangezien een beeld meer zegt dan duizenden woorden, heb ik wat voorbeelden voor je verzameld. Deze voorbeelden zijn visueel aantrekkelijker en/of geven duidelijk aan waar het evenement over gaat. Portretfoto’s van sprekers zijn overigens helemaal prima om te delen en beveel ik juist aan, maar dan in combinatie met nuttige informatie.

Het voorbeeld hieronder is eigenlijk heel simpel. Je zorgt voor een leuke, goede foto en daar het eventlogo, de naam, de rol (keynote spreker) en hashtag toe. Wat ik hier nog mis is het onderwerp waar ze over gaat spreken en wie de man op de foto is. Maar wellicht zijn ze heel bekend bij hun doelgroep en is een toelichting niet nodig.

In dit voorbeeld zie je een mooie combinatie van een portretfoto en het onderwerp waar deze spreker over gaat vertellen. Wat ik hier ook goed aan vindt is dat je niet alleen haar naam ziet, maar ook waar ze werkt en wat haar functie is.

Het plaatje hieronder vind ik visueel erg aantrekkelijk. Hier zie je helemaal geen portretfoto. Het is ook een mooi alternatief voor wanneer de spreker geen geschikte foto heeft of het niet op tijd aanlevert.

Bovenstaande voorbeelden vond ik op Twitter, maar je kunt dit natuurlijk ook op andere kanalen delen zoals Facebook en LinkedIn. Zorg wel voor de juiste afmetingen van je afbeelding per kanaal.

Dit is toch aantrekkelijker en informatiever? Als je hulp of advies wilt over promotionele content voor je evenement, stuur dan even een berichtje. Ik help je graag verder!

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Misschien vind je dit ook interessant

Snapchat evenement

Snapchat inzetten? 2 to-do’s voor jouw evenement

Snapchat is niet meer alleen voor tieners. Ik geef je 2 manieren om Snapchat effectief in te zetten op jouw evenement.

Lees verder

Evenementen eenvoudiger volgen met nieuwe Twitter-functie

Twitter komt met Project Lightning: een nieuw platform waarmee je eenvoudiger evenementen en trending topics kunt volgen. 

Lees verder
Evenement schilderij

Deze kunstschilder legt jouw evenement vast in een feestschilderij

Je kunt een evenement op allerlei manieren vastleggen. Ook als een schilderij! Een mooi aandenken aan een bijzondere dag.

Lees verder

Een reactie plaatsen