Op de kick off bijeenkomst van EventGoodies Live kwamen innovatieve eventleveranciers en eventmanagers samen bij CitySense Utrecht.
Inspirerende avond voor eventmanagers
De avond werd georganiseerd door de blogsite EventGoodies. Zij delen sinds oktober 2014 producten en gadgets die je kunt inzetten op evenementen. Sommige producten wil je graag eerst zelf gezien of uitgeprobeerd hebben, voor je het inhuurt. Zeker als het veel geld kost. Er zijn nog weinig evenementen waar je als eventmanager zelf producten kunt ervaren, dus vond de oprichtster van de blogsite Samira Salman het tijd om te starten met het organiseren van bijeenkomsten.
Eventmanagers maken kennis met Pepper de robot
Eventmanagers konden onder andere kennismaken met Pepper de robot. Dit is een nieuwe robot, waar nog maar 1 van in Nederland te huur is voor evenementen. Pepper is een intelligente robot die bijvoorbeeld je emoties kan lezen.
Randall van Poelvoorde, die met zijn bedrijf RobotVerhuur Pepper en andere robots verhuurt, kwam vertellen over de mogelijkheden van robots op evenementen. Een robot kan al ingezet worden vanaf het uitnodigingstraject voor je evenement door de robot op video mensen uit te nodigen. Op een evenement kan Pepper bijvoorbeeld de bezoekers ontvangen en de weg wijzen.
“Het was superinteressant om te zien hoe je de technologie van vandaag, in de vorm van een robot kunt inzetten in alledaagse business en op een evenement. Bovendien was de avond sowieso een mooie eventbeleving door de geur die is ingezet, de video op het 20 meter brede beeld en de goodies die we konden bekijken” vertelt een van de bezoekers, Margareth Maduro.
Innovatieve producten
Naast de robot waren er meer innovatie producten die de eventmanagers konden bekijken. Zo was een van de oprichtsters van Momentize aanwezig. Zij vertelde over de 3D-geprinte selfiebeeldjes die zij maken. Dit kun je op je evenement inzetten. Bezoekers die zichzelf laten scannen krijgen een paar weken na hun evenement een beeldje thuisgestuurd. Ook was N1ce er die hun cocktailijsjes uitdeelden. Sign en Meer had gezorgd voor een Triablock; een nieuwe variant op de popup banner. Ook de locatie is innovatief; met hun ruim 20 meter brede scherm en de inzet van de geur, maakte de kick off helemaal af.
“Het was een perfecte avond en precies zoals ik het voor ogen had. Innovatief en inspirerend. Wat ik vooral fijn vond om te zien is dat de partners zich zo hebben ingezet om er samen met mij wat moois van te maken en dat de aanwezigen heel ongedwongen met elkaar netwerkte.”
EventGoodies Live wordt circa 4x per jaar georganiseerd. Houd de website in de gaten om op de hoogte te blijven.
Bekijk hier alle foto’s van de avond, gemaakt door Erwin Budding Photography.