Het vergroten van de bekendheid van jouw bedrijf is in elke branche van essentieel belang. Hoewel mond-tot-mondreclame over het algemeen effectief is, is het als ondernemer belangrijk om zelf proactief te zijn. Een persoonlijke kennismaking wordt over het algemeen als betrouwbaar ervaren, waardoor mensen eerder bereid zijn om producten bij jou af te nemen. Om dit nog aantrekkelijker te maken, zijn er creatieve manieren om jouw bedrijf te presenteren. Hieronder vertellen we je hoe je dat doet.
Zo valt jouw bedrijf op
Een beurs biedt een uitgelezen kans om je naamsbekendheid te vergroten. Het is een gelegenheid om bestaande relaties aan te halen en nieuwe klanten aan te trekken. Plaats een stand op de beurs en zorg dat hij opvalt en duidelijk zichtbaar is. Laat je bedrijfsnaam of logo bedrukken op de stand of beurswand, zodat de bezoekers van een afstand al naar jouw bedrijf worden getrokken. Maak gebruik van sprekende kleuren en een pakkende reclametekst, waardoor niemand kan weerstaan om jouw stand te bezoeken. Bedenk wat je wil gaan vertellen op de beurs zodat je de interesse wekt van de standbezoekers. Voor meer interactie kan je ervoor kiezen om een leuke quiz of een spel te organiseren.
Bedenk leuke kortings- of winacties
Als je op de beurs staat, is het logisch dat je de bezoekers aantrekkelijke deals kan aanbieden. Een mooie actie of aanbieding kan ervoor zorgen dat potentiële klanten overtuigd raken en met jou in zee gaan. Klanten zijn sneller geneigd om iets van je te kopen wanneer er een aantrekkelijke prijs of extra voordelen aan verbonden zijn. Ook het aanbieden van een korting op een volgende bestelling kan de beursbezoeker over de streep trekken. Geef hen informatie over je bedrijf, zodat ze die kunnen delen met anderen. Zorg dat je een aantrekkelijk aanbod in het vooruitzicht hebt wanneer jouw klanten een nieuwe klant willen aandragen.
Gratis weggevers voor beursbezoekers
Nederlanders zijn dol op gratis spullen en zo natuurlijk ook de beursbezoekers. Zorg dat je hierop inspeelt en geef gepersonaliseerde promotieartikelen weg. Denk aan bedrukte pennen, sleutelhangers met opdruk of laat tassen bedrukken met het logo van je bedrijf. De inzet van bedrukte promotieartikelen of relatiegeschenken is altijd een goed idee. Wil je een nog grotere indruk maken? Laat dan rugzakken bedrukken en kom onder de aandacht op een beurs of evenement.