Spring naar inhoud
  • Blogs
  • Hulp nodig?
    • Ideeën in je inbox
    • Prijs opvragen
  • Over ons
  • Contact
Menu
  • Blogs
  • Hulp nodig?
    • Ideeën in je inbox
    • Prijs opvragen
  • Over ons
  • Contact
Search
Close
logo-eventgoodies
Search
Close
Menu
  • Blogs
  • Hulp nodig?
    • Ideeën in je inbox
    • Prijs opvragen
  • Over ons
  • Contact
Inspiratie en tips voor originele weggevers
Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen
bluepurple/events: alles voor jouw evenement
5 social media tips die niet trendgevoelig zijn

5 social media tips die niet trendgevoelig zijn

4 november 2019

De eerste trendlijstjes duiken alweer op, ook over social media. Ik heb 5 tips voor je die niet trendgevoelig zijn. Het helpt je een basis te leggen en je geen zorgen te maken over veranderingen.

Laat de trends los

Ben je net lekker op dreef met Instagram, hebben mensen het alweer op TikTok. Wat is dat, moet je daar wat mee? Wanneer ga je daar eens goed voor zitten en hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om daar weer content voor te maken? Geen zorgen, laat het los.

Ik help bedrijven met hun content- en social mediastrategie rondom hun evenement en ik merk dat ze het vaak lastig vinden om een goede structuur te vinden en doelgericht aan het werk te gaan. Het is in deze fase dan eigenlijk geen doen om je ook nog druk te maken over allerlei trends en nieuwe tools. Mijn advies is ook om dat los te laten en eerst maar te zorgen dat je de basis op orde hebt.

De tips

Focus je eerst op onderstaande tips voor jouw social media aanpak. En als je eenmaal alles onder controle hebt, dan kun je de trends in de gaten houden.

  1. Bind mensen aan je door ze te boeien
    Het belangrijkste is dat je iets deelt wat jouw doelgroep interessant vindt. En wat tegelijkertijd past bij jouw bedrijf of evenement. De basis ligt namelijk hier. Vaak denken mensen dat er handige trucjes zijn om snel veel bereik te krijgen, maar zonder een goed verhaal, blijft niemand hangen.

    Ook advertenties hebben niet zoveel zin als je geen goede post kunt maken. Je geld komt wel op, dat is het probleem niet. Maar je wilt als je geld investeert er natuurlijk zoveel mogelijk uit halen.

    Als we kijken naar kennisevenementen, dan heb je geluk. De content ligt voor het oprapen.

  2. Ken je doelgroep
    Om tip 1 goed te kunnen uitvoeren, moet je wel weten wie je doelgroep is en wat zij interessant vinden. Je kunt dit onderzoeken door simpelweg een aantal interviews met ze te doen of een enquête uit te sturen. Er is ook een handige poster, de Empathy Map, die je gratis kunt downloaden (Google it 😉 ). Deze hang je op en met een groepje vul je tijdens een brainstorm de vakjes in. Ik kan deze sessie begeleiden als je dat fijn vindt. Je kunt ook kijken naar wat je al gepost hebt en welke berichten het goed doen.

  3. Testen, testen, testen
    Het is verder vooral een kwestie van veel testen. Soms denken mensen als ze mijn hulp inschakelen dat ik ze wel kan vertellen wat hun doelgroep interessant vindt. Maar ik heb geen idee. Je kunt het veelal raden, maar dan doe je aannames. Dus als je onderzoek hebt gedaan, dan ga je ermee aan de slag en kijk je of het inderdaad aanslaat. Dit testen kost even tijd. Denk niet dat je na drie berichten gelijk weet hoe je doelgroep in elkaar zit.

  4. Heb een lange adem
    Dit sluit aan op de vorige tip. Aangezien het even duurt voor je weet wat wel en niet werkt, moet je dus ook een lange adem hebben. Raak niet gefrustreerd als je nog weinig volgers hebt of als je nog maar weinig likes en reacties krijgt. Het kan soms wel een jaar duren voor je een beetje gevoel erbij krijgt.

  5. Doe het stap voor stap
    Of je het nou alleen doet of met een team: doe het stap voor stap. Probeer niet gelijk alles in een keer op te pakken. Het is al heel wat als je een contentplanning hebt waar je je aan houdt. Wil je iets doen met video of stories, dan hoeft dat niet gelijk. Het is beter om te beginnen wanneer je er echt aan toe bent en het kan volhouden.

    Als je eenmaal toe bent aan iets nieuws, kijk dan wat het beste bij jou past of wat je denkt dat goed gaat werken. En begin gerust met iets, zonder dat je er al alles over weet. Je hoeft niet overal een opleiding voor te doen. Je kunt ook leren door te doen.

Ik hoop dat deze tips wat druk van de ketel halen en je vol energie en enthousiasme zin hebt om met social media aan de slag te gaan.

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
  • Onderwerp: Zakelijk
  • Tags: Marketing, Social media
Samira Salman

Samira is oprichtster van EventGoodies, content creator en event designer. Ze struint het internet en evenementen af om eventplanners te inspireren onvergetelijke evenementen te organiseren. Evenementen vernieuwen, mensen met elkaar verbinden en echt een geweldige en onvergetelijke dag bezorgen, dat is waar ze voor gaat.

Ideeën of prijzen in je inbox?

Heb jij hier goodies gezien waar je graag een prijs voor ontvangt? Of wil je snel wat leuke ideeën in je inbox zonder dat je daar eindeloos veel websites voor moet afstruinen en allerlei partijen moet mailen?

Vul het formulier in en onze partners helpen je verder.
Ideeën opvragen
Prijzen opvragen

Misschien vind je dit ook interessant

Fotomagneet

Met magneetfoto’s blijf je langer hangen

3 mei 2019 Fotografie

Een foto niet per mail versturen of op een Polaroid afdrukken, maar op een magneet. De bezoeker hangt het op de koelkast. Zo blijft jouw merk langer hangen!

Lees verder

Geef je eventbezoekers een selfie-poppetje

29 maart 2016 Beurs

Selfies, maak plaats voor Shapies! Met het nieuwe bedrijf Momentize geef je je bezoekers een mini-versie van zichzelf. Een give away die ze waarschijnlijk lang zullen bewaren. 

Lees verder
theetuin

Unieke mobiele theetuin als eyecatcher op je evenement

19 april 2018 Aankleding

Een mobiele theetuin waar je bezoeker zelf zijn verse kruidenthee kiest en knipt uit de houten fruitkistjes gevuld met biologische plantjes.

Lees verder

Plaats een reactie Antwoord annuleren

bluepurple/events: alles voor jouw evenement

Blijf op de hoogte

Twitter
Instagram
Linkedin-in
Pinterest
Youtube
Spotify
Rss
Envelope

Over EventGoodies

Bij EventGoodies vind je inspiratie voor originele relatiegeschenken en giveaways. 

We zijn onafhankelijk en schrijven alleen over producten waar we zelf echt enthousiast van worden.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Offerte aanvragen
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Duurzaam
  • Exclusief
  • Goodiebags
  • Live
  • Praktisch

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 

© 2014 – 2021 EventGoodies

Over EventGoodies

Bij EventGoodies vind je inspiratie voor originele relatiegeschenken en giveaways. 

We zijn onafhankelijk en schrijven alleen over producten waar we zelf echt enthousiast van worden.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Offerte aanvragen
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Duurzaam
  • Exclusief
  • Goodiebags
  • Live
  • Praktisch

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 


© 2014 – 2021 EventGoodies

Twitter
Facebook-f
Instagram
Linkedin-in
Pinterest
Youtube
Spotify
Rss
Envelope
Search

Over EventGoodies

Bij EventGoodies vind je inspiratie voor originele relatiegeschenken en giveaways. 

We zijn onafhankelijk en schrijven alleen over producten waar we zelf echt enthousiast van worden.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Offerte aanvragen
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Duurzaam
  • Exclusief
  • Goodiebags
  • Live
  • Praktisch

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 


Blijf op de hoogte

Twitter
Facebook-f
Instagram
Linkedin-in
Pinterest
Youtube
Spotify
Rss
Envelope

© 2014 – 2021 EventGoodies

Altijd inspiratie met de

Monthly digest

Ontvang onze blogs maandelijks in je mailbox.