Spring naar inhoud
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact
Menu
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact
Search
Close
logo-eventgoodies
Search
Close
Menu
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact
Voor eventplanners die durven te vernieuwen
Voor eventplanners die een onvergetelijk evenement willen organiseren
content-marketing-beurs

Beursbezoekers aantrekken met content

19 augustus 2019

Hoe zorg je dat je de juiste mensen spreekt op een beurs? Een goede voorbereiding is het halve werk! Deze flowchart helpt je op weg om betere resultaten te halen.

Begin ruim op tijd

Ik krijg regelmatig vragen van lezers of ik nog iets leuks weet wat de aantrekt trekt op de beurs. Vaak heel erg kort voor dag. Dan ben je echt al veel te laat. Begin ruim op tijd zodat je echt iets goed kan neerzetten.

Zaaien om aandacht te trekken

Wat nog effectiever is, is vroeg beginnen met zaaien door goede content in te zetten. Ik vond een handige flowchart die duidelijk maakt wat de journey is van een beursbezoeker.

Een slimme beursbezoeker bereidt z’n bezoek goed voor, om er zoveel mogelijk uit te halen. Daar schreven we toevallig vorige week nog over in de blog over hoe je kiest naar welk evenement je gaat.

Dus zodra ze horen dat er een beurs is, ze besluiten te registeren en het programma gaan bekijken, moet jij al in het vizier zijn.

content beurs
Afbeelding: ConTendR

Praktische voorbeelden

Het begint dus al met een goede profiel op de beurssite. Tik dat dus niet te snel af met even snel een logo en je standaard bedrijfsomschrijving te sturen. Wat onderscheid jou van de rest, waarom moeten mensen juist tijdens de beurs naar jou toe komen? Zie jouw profiel als een belangrijk marketingmiddel.

Waarschijnlijk mag je een linkje plaatsen in je profiel. Vaak zie ik dat je dan terecht komt op de homepage en vervolgens geen idee hebt waar je verder moet klikken. Maak daarom een duidelijke button voor de beursbezoekers of nog beter: maak een landingspage. Een pagina helemaal gericht op de bezoekers met duidelijke informatie over wat je kunt betekenen. Verzin iets wat ze kunnen downloaden door een e-mailadres en andere belangrijke informatie achter te laten. En je hebt dan al je eerste lead.

Nog beter is om mensen via jouw site afspraken te laten maken op de beurs. Als ze er toch al heen gaan en ze zijn geïnteresseerd in jouw product of dienst, waarom dan niet gelijk even kennis maken? Zo’n afspaak is gericht op informeren niet om te verkopen. Mensen komen niet om iets bij je te kopen, maar om een oplossing te vinden voor hun probleem.

Als er veel mensen iets downloaden en hun gegevens achter te laten, dan heb je de luxe dat je een shortlist kan maken. Alleen met de meest interessante kandidaten doe je een follow-up op de beurs. De rest kunnen op de stand langskomen voor een leuke weggever, zodat je ze toch bekender maakt met jouw bedrijf.

Het succes ligt in jouw handen

Vaak hoor ik mensen mopperen op de beursorganisatoren dat er te weinig interessante mensen rondliepen en ze er weinig aan gehad hebben. Zonde van je investering. Misschien zit er een kern van waarheid in, maar vraag jezelf ook af wat je er zelf aan hebt gedaan om het meeste uit je beursdeelname te halen.

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
  • Onderwerp: Zakelijk
  • Tags: Beurs, Content Creatie, Marketing
Samira Salman

Samira is oprichtster van EventGoodies, content creator en event designer. Ze struint het internet en evenementen af om eventplanners te inspireren onvergetelijke evenementen te organiseren. Evenementen vernieuwen, mensen met elkaar verbinden en echt een geweldige en onvergetelijke dag bezorgen, dat is waar ze voor gaat.

Misschien vind je dit ook interessant

Vooruitwerken in de zomer

Hoe benut je de zomerperiode om de gastvrijheid te verbeteren?

1 augustus 2019 Gastvrijheid

We zitten midden in de zomer. Deze vaak wat rustige periode kun je goed benutten om de gastvrijheid op je evenementen te optimaliseren. Ik geef je een aantal tips waarmee je er na de zomer weer vol gas tegenaan kunt.

Lees verder
Podcast over de Locatietour

Podcast: het succes van de Locatietour

12 juli 2019 Cases

We zijn gestart met een podcast! In deze eerste aflevering hoor je wat de succesfactoren zijn van de Locatietour. Zij werken vaak met een wachtlijst, dus wat doen zij nou zo goed?

Lees verder
Crowdballs

Crowdballs voor interactie met je publiek

3 augustus 2017 Congres

Meestal duiken ze op tijdens festivals of strandfeesten: opblaasbare publieksballen. Crowdballs is de juiste marketingterm voor deze interactieve tool.

Lees verder

Plaats een reactie Antwoord annuleren

Blijf op de hoogte

Twitter
Instagram
Linkedin-in
Pinterest
Youtube
Spotify
Rss
Envelope

Over EventGoodies

Met onze blogs inspireren we eventplanners om een onvergetelijke evenement te organiseren.

Onze blogs zijn niet voor iedereen. Het is voor eventplanners die durven te vernieuwen.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Diensten
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • Overzicht blogs
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Entertainment
  • Eten & Drinken
  • Gadgets
  • Inspiratie
  • Locaties
  • Organisatie
  • Zakelijke evenementen
  • Overzichtspagina

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 


© 2014 – 2021 EventGoodies

Over EventGoodies

Met onze blogs inspireren we eventplanners om een onvergetelijke evenement te organiseren.

Onze blogs zijn niet voor iedereen. Het is voor eventplanners die durven te vernieuwen.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Adverteren
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Entertainment
  • Eten & Drinken
  • Gadgets
  • Inspiratie
  • Locaties
  • Organisatie
  • Zakelijke evenementen

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 


© 2014 – 2021 EventGoodies

Twitter
Facebook-f
Instagram
Linkedin-in
Pinterest
Youtube
Spotify
Rss
Envelope
Search

Over EventGoodies

Met onze blogs inspireren we eventplanners om een onvergetelijke evenement te organiseren.

Onze blogs zijn niet voor iedereen. Het is voor eventplanners die durven te vernieuwen.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Adverteren
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Entertainment
  • Eten & Drinken
  • Gadgets
  • Inspiratie
  • Locaties
  • Organiseren
  • Zakelijk

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 


Blijf op de hoogte

Twitter
Facebook-f
Instagram
Linkedin-in
Pinterest
Youtube
Spotify
Rss
Envelope

© 2014 – 2021 EventGoodies