Heb je behoefte aan een gedegen en uitgebreid contentmarketingplan om een goede strategie neer te zetten en een richting over de uitvoering? Dan heb ik twee boekentips voor je.
Sinds 2012 consumeer ik zoveel mogelijk informatie over content marketing. In het begin vond ik het een vaag begrip. Wat is het precies, wat valt eronder, wat is er anders dan traditionele marketing? Ik heb van alles hierover gelezen om er zelf wat meer grip op te krijgen.
Na veel lezen en de kennis in de praktijk te brengen, kwam ik er achter dat het eigenlijk niet heel ingewikkeld is. Maar het kan fijn zijn om de theorie in te duiken, zodat je ook zelf wat meer houvast krijgt. In dat geval heb ik twee boekentips voor je.
Content!
Als je echt van A tot Z alles op een rij wilt hebben, raad ik je aan het boek Content! van Antal de Waij te bestellen. Het eerste boek waar ik zelf echt veel aan had. Het bevat niet alleen interessante informatie, maar ook echt praktische stappen en templates om in te vullen. Ze werken met een Content Marketing Canvas Model en per hoofdstuk werk je het model helemaal uit.
Maar… als je weinig ervaring hebt met marketing en je hart er ook niet sneller van gaat kloppen, is dit boek denk ik overweldigend voor je.
Vergis je trouwens niet: ondanks zo’n handige invuloefening en guidelines, is het nog steeds een hele klus. Marketing is keuzes maken. En als je met een team werkt, komt daar vaak veel overleg bij kijken. Maar ik hoop dat dit boek je in ieder geval richting geeft. Overigens heb ik zelf nooit het hele canvas gebruikt, maar alleen onderdelen eruit gepikt die ik zelf wou toevoegen aan mijn plan.
B2B Contentmarketing
Wil je wat meer de highlights over content marketing dan is B2B Contentmarketing van Bob Oord ook een goed boek. Het heeft veel weg van Content! maar is een veel dunner boekje. Toch vind je hier de belangrijkste basis en krijg je ook hier wat handige modellen te zien die vergelijkbaar zijn en je kunt overnemen in je plan. Zeker ook een aanrader!
Ben je nog helemaal niet zo bekend met content marketing? Lees dan het artikel bij B2B Marketeers, daar wordt heel duidelijk uitgelegd wat het is, wat je ermee kunt doen en wat de voor- en nadelen zijn.
Deze pagina bevat affiliatelinks. Dit betekent dat ik een klein percentage krijgt als jij iets aanschaft. Geen zorgen, jij betaalt geen cent meer!