Spring naar inhoud
  • Blogs
  • Over ons
  • Blogs
  • Over ons
Search
Close
logo-eventgoodies
Search
Close
Menu
  • Blogs
  • Over ons
Inspiratie en tips voor originele weggevers
Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

Congres ADHDvrouw, voor en door ADHD’ers

23 februari 2015

Op 7 maart staat er iets bijzonders te gebeuren in de Jaarbeurs Utrecht. Een congres voor vrouwen met ADHD, georganiseerd door vrouwen met ADHD. Dat lijkt niet alleen voor de leek een contradictio in termini, internationaal blijkt dit uniek te zijn.

Congressen en symposia binnen de psychologie en psychiatrie worden per definitie geregeld door professionals uit het vak. Monique van Zwieten vroeg zich op Twitter af waarom er niet iets dergelijks voor vrouwen met ADHD is en besloot om samen met Danitsja Koster het dan maar zelf te gaan regelen.

Inhoud

  • Waarom een ADHDvrouw congres?
  • Wat wordt het plan?
  • Zo’n congres organiseren, hoe doe je dat?
  • Wat zijn de ingrediënten van dit succes?
  • Tips

Waarom een ADHDvrouw congres?

In april 2014 slingerde Monique een tweet de ether in met de vraag waarom er geen congres voor vrouwen met ADHD wordt georganiseerd. Danitsja en Pauline van Roon haakten daarop in en de kernorganisatie was al snel een feit. Monique legt uit: “Als je al vanaf je 18e vastloopt omdat je diep van binnen weet dat je anders bent, maar niet op de juiste plek terecht komt, leg je een onnodig ingewikkelde weg af. Ik heb verkeerde diagnoses gekregen en in verkeerde programma’s gezeten. Totdat ik bij een ADHD coach terechtkwam die weigerde op mijn beperkingen te gaan zitten. Dit wil ik voor geen enkele vrouw ooit weer.” Monique kreeg pas laat de diagnose ADHD en heeft mede daardoor zich door het leven moeten worstelen. Toen ze de diagnose kreeg veranderde dat haar blik op het leven. “Nu denk ik: kijk waar ik vandaan kom! Ik ben trots op wat ik heb bereikt en wil die positiviteit doorgeven aan andere vrouwen met ADHD”.

Poster adhdvrouw congresWat wordt het plan?

Monique en Danitsja kennen hun kwaliteiten, maar een congres in de Jaarbeurs organiseren hebben ze nog nooit eerder gedaan. “Het was voor ons allemaal een gok. We kenden elkaar helemaal niet en hadden geen idee waar het schip zou stranden. Doordat we vanaf het begin vertrouwen hebben in elkaar en open communiceren kunnen we allemaal doen waar we goed in zijn” vertelt Danitsja. Van te voren hadden de dames werkelijk geen flauw idee of het plan ooit zou lukken en hoe groot het evenement zou worden. Van een studio bij een werkgever tot de RAI kwam als mogelijke locatie voorbij. “Wij zijn net zo verbaasd als de rest van de wereld dat dit gaat lukken. We hebben op geen enkel moment het idee gehad dat we hebben gefaald, maar ook nooit het idee gehad dat we zover zouden komen”, aldus Monique. Met enthousiasme, de juiste mensen vragen en hard werken krijgen de dames het voor elkaar.

Zo’n congres organiseren, hoe doe je dat?

De dames hebben ervaring in hele andere vakgebieden dan evenementen van deze grootte organiseren. Het verzamelen van de juiste mensen is van groot belang om een ambitieus plan als dit te laten slagen. Monique legt uit; “We zoeken mensen op passie, we gebruiken onze radar om daarmee de juiste mensen koppelen aan je kerndoel. Ons doel is het congres, niet geld verdienen of naam maken. We geloven beiden rotsvast in dat idee en dat blijkt te werken.” De dames hebben heel wat goede mensen achter zich staan, maar dragen samen de voornaamste verantwoordelijkheid voor het congres. Danitsja vult aan: “Blijven communiceren met elkaar en enthousiast blijven heeft ons zover gebracht”.

Wat zijn de ingrediënten van dit succes?

De reden dat dit zo succesvol georganiseerd kan worden komt omdat het echt nieuw en anders is dan evenementen die worden georganiseerd. Daarnaast blijkt er veel animo te zijn voor een platform voor ADHDvrouwen. “In de eerste weken gingen de likes en volgers op onze social platformen gigantisch hard en nog steeds hebben we een flink bereik wat blijft groeien. Mensen zitten echt op ons te wachten.” laat Danitsja weten. De dames staan daarnaast sterk achter hun doel en kernidee. De samenwerking is tot nu toe zeer goed verlopen. “Je moet elkaar de ruimte geven om te doen waar je goed in bent, daarom werken wij zo goed samen. Daarnaast zijn we enorm enthousiast over het congres en dat enthousiasme werkt aanstekelijk. Daarom hebben we zo’n mooi programma kunnen samenstellen” laat Monique trots weten.

Tips

Voor een volgend congres zou het heel fijn zijn om vooraf wat geld te hebben. Een evenement van deze grootte kostendekkend organiseren puur op kaartverkoop is erg stressvol. “Maar we laten wel mooi zien dat het kan!” vult Monique aan. De tip van ADHDvrouw voor mensen die zelf een evenement willen organiseren is heb vertrouwen, sta achter je doel en blijf dicht bij jezelf. “Jij weet wie jij bent en daar moet je trouw aan blijven. Daarmee weet je de juiste mensen aan je te binden” vat Monique samen.

Het ADHDvrouw congres vindt op zaterdag 7 maart 2015 plaats in de Jaarbeurs Utrecht. De kaarten zijn te krijgen via Adhdvrouw.nl. Daarnaast is ADHDvrouw te volgen op Facebook en Twitter.

Inspireer anderen en deel dit idee

  • Onderwerp: Zakelijk
  • Tags: Congres, Inspiratie
Samira Salman
Samira Salman

Samira is oprichtster van EventGoodies, content creator en event designer. Ze struint het internet en evenementen af om eventplanners te inspireren onvergetelijke evenementen te organiseren. Evenementen vernieuwen, mensen met elkaar verbinden en echt een geweldige en onvergetelijke dag bezorgen, dat is waar ze voor gaat.

Ideeën of prijzen in je inbox?

Heb jij hier goodies gezien waar je graag een prijs voor ontvangt? Of wil je snel wat leuke ideeën in je inbox zonder dat je daar eindeloos veel websites voor moet afstruinen en allerlei partijen moet mailen?

Vul het formulier in en onze partners helpen je verder.
Ideeën opvragen
Prijzen opvragen

Misschien vind je dit ook interessant

Plantenbox: plant per post

Plantenbox: een plant per post

14 juli 2021 Duurzaam

Ben je op zoek naar een groen cadeau en mag het iets opvallends zijn? Wat dacht je van een mooie plant? Je kunt deze gewoon in een doos per post opsturen!

Lees verder
Duurzame cadeaubox

Cadeauboxen waarbij je leert duurzamer te leven

10 februari 2021 Brievenbuscadeau

Cadeauboxen zijn hot. Duurzame producten ook. Een duurzame cadeaubox klinkt dan logisch. Bij ZustainaBox gaan ze nog een stapje verder.

Lees verder

Magic Mirror: Interactieve fotospiegel met veel gave features

24 januari 2017 Beurs

Foto’s maken met allerlei achtergrondjes en filters, GIF-animaties opnemen, een flipbook printen en een spelletje spelen. Het kan met de Magic Mirror. 

Lees verder

3 gedachten over “Congres ADHDvrouw, voor en door ADHD’ers”

  1. elvire maas
    5 maart 2015 om 22:45

    Ik probeer ergens het programma van hoe de dag is ingedeeld te vinden maar ik kan t nergens vinden. Ook het tijdstip van aanvang heb ik niet gevonden…
    Ook tips waar t beste te parkeren enz…
    Of ligt dat aan mij?

    Groetjes Elvire Maas
    En tot zaterdag!

  2. Samira Salman
    6 maart 2015 om 12:53

    Hoi Elvire,

    Het programma kon ik wel vinden op de site (naast de knop tickets), zie hier: http://www.adhdvrouw.nl/tijdschema-congres/

    Je andere vragen heb ik doorgespeeld naar de organisatie, ik weet dat zelf ook niet. Anders kun je het beste nog even rechstreeks contact opnemen bij ADHDvrouw.

    Groetjes,
    Samira

  3. Danitsja Scharn-Koster
    6 maart 2015 om 13:09

    Hoi Elvire,

    Bedankt voor je reactie! Zoals Samira al aangaf staat het tijdschema op de website. Het congres vindt plaats in de Supernova van de Jaarbeurs (Ingang Oost, tweede verdieping). Op de schermen wordt dat aangegeven en uiteraard is het personeel van de Jaarbeurs ervan op de hoogte dat we er zijn.

    Je kunt het beste parkeren op P1 of P3 want dat is het dichtste bij. Ik ga vanavond nog een mail met aanvullende informatie sturen naar iedereen die een kaartje heeft gekocht. Daar zit ook een routebeschrijving bij.

    Hopelijk heb je zo voldoende informatie. Tot morgen!

    Groetjes Danitsja

Plaats een reactie

Blijf op de hoogte

Twitter Instagram Linkedin-in Pinterest Youtube Spotify Rss

Over EventGoodies

Bij EventGoodies vind je inspiratie voor originele relatiegeschenken en giveaways. 

We zijn onafhankelijk en schrijven alleen over producten waar we zelf echt enthousiast van worden.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ

Onderwerpen

  • Duurzaam
  • Eten & Drinken
  • Exclusief
  • Goodiebags
  • Live
  • Praktisch

Over EventGoodies

Bij EventGoodies vind je inspiratie voor originele relatiegeschenken en giveaways. 

We zijn onafhankelijk en schrijven alleen over producten waar we zelf echt enthousiast van worden.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Offerte aanvragen
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Duurzaam
  • Eten & Drinken
  • Exclusief
  • Goodiebags
  • Live
  • Praktisch

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 

© 2014 – 2022 EventGoodies

Over EventGoodies

Bij EventGoodies vind je inspiratie voor originele relatiegeschenken en giveaways. 

We zijn onafhankelijk en schrijven alleen over producten waar we zelf echt enthousiast van worden.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Offerte aanvragen
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ

Onderwerpen

  • Duurzaam
  • Exclusief
  • Goodiebags
  • Live
  • Praktisch

© 2014 – 2023 EventGoodies

Twitter Facebook-f Instagram Linkedin-in Pinterest Youtube Spotify Rss
Search

Over EventGoodies

Bij EventGoodies vind je inspiratie voor originele relatiegeschenken en giveaways. 

We zijn onafhankelijk en schrijven alleen over producten waar we zelf echt enthousiast van worden.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Offerte aanvragen
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ

Onderwerpen

  • Duurzaam
  • Exclusief
  • Goodiebags
  • Live
  • Praktisch

Blijf op de hoogte

Twitter Facebook-f Instagram Linkedin-in Pinterest Youtube Spotify Rss

© 2014 – 2023 EventGoodies