Goed idee van BlueCity, een broedplaats voor circulaire bedrijven. Als giveaway geven zij een bouillon weg voor een soepje van weggooigroente.
Een low budget idee met een boodschap
Heel simpel gezegd is het gewoon groentebouillon in een leuke verpakking. Toch vind ik het erg sterk bedacht.
Deze organisatie wilt een bijdrage leveren aan een circulaire economie. Door deze soepkit weg te geven na een evenement, maken ze mensen bewust over hoeveel eten er weggegooid wordt. En dat dat dus helemaal niet nodig is door bijvoorbeeld restjes groente te verwerken in een soep. Zo maken ze het onderwerp circulariteit tastbaar en begrijpelijk.
Bovendien is dit idee relatief goedkoop als give away. En wat ook leuk is: jouw evenement en/of boodschap blijft nog lang hangen bij de bezoekers. Niet alleen wanneer ze de soep maken, maar ook daarna!
De kracht zit hem in de relevantie met jouw evenement. Wil je weten hoe je ook tot zo’n goed idee komt? Bekijk dan mijn interview met Frank Paats over ludieke marketing (ook wel guerrilla marketing). Misschien denk je; dat klinkt te groots voor mij, maar ook dit soeppakketje is een vorm van guerrilla marketing.
Kijk voor meer informatie over het soeppakket op bluecity.nl.