Spring naar inhoud
  • Blogs
  • Hulp nodig?
    • Ideeën in je inbox
    • Prijs opvragen
  • Over ons
  • Contact
  • Blogs
  • Hulp nodig?
    • Ideeën in je inbox
    • Prijs opvragen
  • Over ons
  • Contact
Search
Close
logo-eventgoodies
Search
Close
Menu
  • Blogs
  • Hulp nodig?
    • Ideeën in je inbox
    • Prijs opvragen
  • Over ons
  • Contact
Inspiratie en tips voor originele weggevers
Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

Geen blogger uitgenodigd? Gemiste kans!

6 april 2015

Nodig bloggers uit op jouw evenement voor meer bereik en meer naamsbekendheid. In dit artikel lees je de voordelen en tips voor de aanpak. 

In de aanloop van een evenement is het vaak flink aanpoten. Er moet veel geregeld worden, niet alles loopt van een leien dakje en als het even tegenzit loopt eventuele kaartverkoop ook achter. Je stopt je tijd en energie in het promoten en organiseren van je evenement. Een goede eventmanager denkt ook alvast na over de afwikkeling van een evenement. Wat moet er allemaal gebeuren als het evenement voorbij is? Bedankjes sturen, een website updaten, een evaluatie inplannen en ga zo maar door. Probeer er ook een gewoonte van te maken om na te denken of het voor jouw evenement zinvol is om bloggers uit te nodigen.

Pak die kans!

Eigenlijk denk ik dat het altijd zinvol is een blogger uit te nodigen op evenementen en het is een gemiste kans als je het niet doet.  Zeker als je een kennisdelingevent organiseert. De hele dag wordt er waardevolle informatie gedeeld. Is het niet zonde om dat alleen te delen met de aanwezigen en alleen op die dag zelf? Aanwezige bloggers kunnen door middel van een blog belangrijke informatie nog eens onder de aandacht brengen onder een veel grotere groep. Als het even meezit heb je een groep mensen die balen dat ze je evenement gemist hebben en willen er de volgende keer ook bij zijn.

Bovendien is het ook voor de mensen die het al gehoord hebben fijn om het nog eens terug te lezen. Ze krijgen op een congres al zoveel informatie mee, dat niet alles blijft hangen. De boodschap die jij wilt overdragen komt zo nog beter binnen bij jouw doelgroep.

De reacties op de blogpost of de social media kanalen waar het op verspreid wordt, kan je inzichten geven over de onderwerpen. Zijn mensen er enthousiast over of zou het volgend jaar nog aangescherpt moeten worden?

Een voorbeeld

Voor verschillende evenementen heb ik weleens bloggers (of zelfs de media/pers) uitgenodigd. Er was zelfs een event waar we met het team ruim 10 bloggers enthousiast wisten te krijgen. Je kunt je voorstellen dat dat een flinke buzz gaf tot nog wel weken na het event. Niet elke blogger publiceert zijn artikel even snel, dus verschenen er elke paar dagen weer een nieuwe blog.

Ook voor kleine evenementen werkt het goed. Voor een evenement over social media die ik zelf maandelijks organiseer, komen er gemiddeld zo’n 30 mensen. Een van de vaste bezoekers blogt ook voor Frankwatching, een grote marketingsite, en ik vroeg haar of zij over de avond wou bloggen. Dit heeft zij gedaan en het werd een mooi verslag met de highlights van het event.

Voor de ondernemers die spraken op mijn event was het mooie PR, maar ook voor het evenement zelf. Het artikel deelden we na ons event onder onze community en volgers. Ook dit jaar, toen we het concept opnieuw uitvoerden, kon ik een terugblik geven van vorig jaar. Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar ik kan me voorstellen dat het mensen over de streep heeft getrokken om dit jaar langs te komen.

frankwatching

Waar moet je op letten

Je bent overtuigd? Mooi! Nu wat tips en wat punten waar je op moet letten. Ten eerste is het belangrijk dat de blogger aansluit bij jouw evenement. Het heeft weinig zin om een fashionblogger uit te nodigen op een marketingevent. Natuurlijk kun je daar wel wat voor verzinnen (hoe goed zien de marketeers eruit?), maar dat is niet de beste manier om je doelgroep mee te bereiken.

Zoek online naar blogs die je interessant lijken, vraag rond in je netwerk en maak een lijstje van bloggers die je wilt uitnodigen. Als je ze uitnodigt, stuur ze dan een persoonlijk mailtje en leg uit waarom je juist hem/haar vraagt. Dat werkt net wat beter dan een algemeen mailtje die je naar iedereen tegelijk stuurt.

Geef kort aan waar het event over gaat en wat voor jou belangrijk is om over te dragen, maar laat de inhoud van de blog verder zoveel mogelijk los. Houd er ook rekening mee dat er punten in de blog staan die misschien wat negatief zijn. Het is de mening van de blogger. Neem dat mee als leerpunt en wees niet al te bang dat mensen teveel beinvloed. Je weet zelf dat je een goed evenement hebt neergezet en dat blijkt waarschijnlijk ook uit de rest van de blogs en de bezoekers.

Uiteraard krijgt de blogger in ruil voor zijn blog het toegangskaartje gratis. Dit is overigens voor de blogger een goede reden om in te gaan op jouw voorstel. Zorg dat de blogger met open armen ontvangen wordt en een goed plekje krijgt in de zaal. Bedank ze ook online, bijvoorbeeld door ze te taggen op Twitter of in foto’s.

Heb je al eens bloggers uitgenodigd? Dan ben ik benieuwd naar je ervaringen. Deel ze hieronder.

Foto: Picjumbo

Inspireer anderen en deel dit idee

  • Onderwerp: Zakelijk
  • Tags: Congres, Content Creatie, Marketing, Tips, Uitnodiging
Samira Salman
Samira Salman

Samira is oprichtster van EventGoodies, content creator en event designer. Ze struint het internet en evenementen af om eventplanners te inspireren onvergetelijke evenementen te organiseren. Evenementen vernieuwen, mensen met elkaar verbinden en echt een geweldige en onvergetelijke dag bezorgen, dat is waar ze voor gaat.

Ideeën of prijzen in je inbox?

Heb jij hier goodies gezien waar je graag een prijs voor ontvangt? Of wil je snel wat leuke ideeën in je inbox zonder dat je daar eindeloos veel websites voor moet afstruinen en allerlei partijen moet mailen?

Vul het formulier in en onze partners helpen je verder.
Ideeën opvragen
Prijzen opvragen

Misschien vind je dit ook interessant

waterflesjes bedrukken met naam

Flesjes water bedrukken met de naam van de bezoeker

10 oktober 2017 Congres

Ik was al fan van waterflesjes als give away. Maar wat ik de vorige keer nog niet wist, is dat je ze ook kan personaliseren. Hoe tof is dat?!

Lees verder
Air graffiti

Air Graffiti: Tekenen op foto’s

19 maart 2019 Fotografie

Met Air Graffiti kunnen bezoekers hun foto opleuken met een digitaal graffiti-bus. Door zelf te tekenen of te kiezen uit een van de meer dan 100 icoontjes.

Lees verder
Voorbeeld goodiebag van Charlotte's Law

Show me the goodies! – Charlotte’s Law

27 juni 2019 Cases

Op een evenement van Charlotte’s Law kreeg ik een goodiebag. In deze blog beoordeel ik het. Het geeft jou inspiratie over hoe het ook kan (of hoe het juist niet moet).

Lees verder

Plaats een reactie

Blijf op de hoogte

Twitter Instagram Linkedin-in Pinterest Youtube Spotify Rss Envelope

Over EventGoodies

Bij EventGoodies vind je inspiratie voor originele relatiegeschenken en giveaways. 

We zijn onafhankelijk en schrijven alleen over producten waar we zelf echt enthousiast van worden.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Offerte aanvragen
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Duurzaam
  • Eten & Drinken
  • Exclusief
  • Goodiebags
  • Live
  • Praktisch

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 

© 2014 – 2022 EventGoodies

Over EventGoodies

Bij EventGoodies vind je inspiratie voor originele relatiegeschenken en giveaways. 

We zijn onafhankelijk en schrijven alleen over producten waar we zelf echt enthousiast van worden.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Offerte aanvragen
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Duurzaam
  • Exclusief
  • Goodiebags
  • Live
  • Praktisch

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 


© 2014 – 2022 EventGoodies

Twitter Facebook-f Instagram Linkedin-in Pinterest Youtube Spotify Rss Envelope
Search

Over EventGoodies

Bij EventGoodies vind je inspiratie voor originele relatiegeschenken en giveaways. 

We zijn onafhankelijk en schrijven alleen over producten waar we zelf echt enthousiast van worden.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Offerte aanvragen
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Duurzaam
  • Exclusief
  • Goodiebags
  • Live
  • Praktisch

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 


Blijf op de hoogte

Twitter Facebook-f Instagram Linkedin-in Pinterest Youtube Spotify Rss Envelope

© 2014 – 2022 EventGoodies

Altijd inspiratie met de

Monthly digest

Ontvang onze blogs maandelijks in je mailbox.