Loop je te puzzelen hoe je meer bezoekers krijgt voor je evenement? Of hoe je meer mensen op je nieuwsbrieflijst krijgt? Stop met puzzelen, toon interesse en bel ze op.
Als het niet lukt om aanmeldingen te krijgen, als mensen je nieuwsbrief niet bekijken of zich niet aanmelden, als er geen nieuwe klanten komen, dan staat je maar één ding te doen. Interesse tonen. Interesse in de potentiële bezoeker van je evenement, je klant of je ideale klant.
Ik weet dit al een tijdje. En zeker sinds ik met Event Design bezig ben. Toch vergeet ik soms dat dit voor alles geldt. Niet alleen als je je evenement ontwerpt. Het geldt ook voor mij als ondernemer. Ik deel mijn ervaring, maar je kunt het ook vertalen voor jouw aanpak.
Just care
“Just care” in plaats van “Just do it”, is wat de laatste weken continu in m’n hoofd speelt. En wat ik ook continu tegenkom als advies van succesvolle ondernemers. Ik ben geneigd om mezelf bezig te houden met allerlei acties. Dat voelt goed. Lekker allerlei zaken aftikken. Maar voor wie doe ik het eigenlijk?
Ik ga soms volledig voorbij aan mijn doelgroep. Leuk hoor, dat ik weer de zoveelste social media post heb geplaatst of een blog heb geschreven. Maar zit mijn ideale klant daar wel op te wachten? Weet ik wel wat de behoeftes op dit moment zijn? In hoeverre zijn die veranderd door de coronacrisis?
Door echt geïnteresseerd te zijn in de ander, weet je veel beter hoe jij ze kan helpen. Hoe je jouw diensten kan verbeteren, hoe je jouw evenement moet inrichten. Willen ze wel een evenement? Hebben ze behoefte aan online of toch offline? En moet het dan kleinschaliger?
Stop met denken
Als je net als ik iemand bent die veel zit te malen, piekeren, brainstormen, sparren, informatie vergaren en je tegelijkertijd niet het idee hebt dat je vooruit komt… Stop dan met wat je doet. Bel de mensen voor wie je elke dag aan het werk bent. In deze blog deel ik tips over hoe je het aan kunt pakken.
Hulp nodig?
Heb je hulp nodig met jouw event- of contentstrategie? Ik help je er graag bij.