Spring naar inhoud
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact
Menu
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact
Search
Close
logo-eventgoodies
Search
Close
Menu
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact
Voor eventplanners die durven te vernieuwen
Voor eventplanners die een onvergetelijk evenement willen organiseren

Hopelijk worden dit de trends in 2016

15 december 2015

Aan het eind van het jaar verschijnen weer de trends voor het nieuwe jaar. Om het eens wat anders te doen dan anders, heb ik een lijstje gemaakt van wat ik hóóp dat de trends worden. 

Het is heel goed om de trends in de gaten te houden. Dan ben je daarop voorbereid en kun je daar op inspelen. In de trendlijstjes zie ik vooral veel mooie, technologische ontwikkelingen voorbij komen. Denk virtual en augmented reality, meer slimme toepassingen met mobiele telefoons en beacons en meer secondscreen toepassingen. De toekomst van evenementen zal heel gaaf worden.

Voor mij voelen die technologische ontwikkelingen nog zo ver van m’n bed. Er zijn andere zaken waarvan ik hoop dat ze een trend gaan worden volgend jaar. Niet te ingewikkeld qua technologie, maar zaken die wat meer de puntjes op de i zetten van een evenement.

Een beleving van A tot Z

De beleving van een evenement begint al vanaf de parkeerplaats. Nee, vanuit thuis zelfs! Wat voor uitnodiging krijgen mensen, hoe verloopt de communicatie en past dit bij de beleving en uitstraling van het evenement?

Niet alleen de communicatie zou een onderdeel moeten zijn van de beleving, maar het liefst elk element. Voorkom dat mensen helemaal uit de sfeer komen door een toiletbezoek of rondzwervend afval.

Ook las ik eens dat er steeds meer zakelijke festivals zullen worden georganiseerd. Ik ben helemaal voor! Ik bezoek heel graag festivals en veel mensen waarschijnlijk met mij. Waarom zou je dan voor zakelijke informatie in een saaie, inspiratieloze omgeving willen zitten? Ook voor zakelijke evenementen wil je toch geprikkeld worden en een bijzondere dag ervaren? Dat kan prima in combinatie met het delen van kennis. Het netwerken wordt dan zelfs wel een stuk makkelijker, omdat er meer saamhorigheid ontstaat door de unieke setting.

zakelijk_festival

Meer engagement rondom evenementen

Ik pleit er al een tijdje voor; meer engagement en interactie ruim voor het evenement, tijdens het evenement en na het evenement. Sterker nog: bouw een community rondom je evenement. Het is namelijk een gemiste kans om alleen maar contact te leggen op de dag zelf. Je kunt er zoveel meer uit halen door het momentum te rekken. Door er ruim van tevoren al mee te beginnen, wordt het ook eenvoudiger om aanmeldingen te krijgen. Bovendien kun je, als je het goed aanpakt, ook de mensen die niet op het evenement aanwezig erbij betrekken. Gelukkig lees ik op de blog van Endless Entertainment dat dit inderdaad een trend gaat worden!

Meer interactie tijdens het evenement

Er zijn steeds meer mogelijkheden om de interactie te stimuleren tijdens een evenement. Bijvoorbeeld door een social wall op te zetten waar de social media-berichtjes (én foto’s) verschijnen. Een leuk voorbeeld hiervan is hoe Heembouw Twitter inzette tijdens een beurs. Op de beurs HollandCall gaan ze een stapje verder en zetten ze zelfs een social wall met Whatsapp-berichten in.

Maar ook tijdens een presentatie kun je je publiek steeds eenvoudiger betrekken. Bijvoorbeeld door ze te laten stemmen met hun mobieltje of hun mobieltje als microfoon in te zetten.

Bovenstaande voorbeelden maken het voor de bezoeker niet alleen leuker, de interactie zorgt ervoor dat de bezoeker meer gehoord wordt en tevredener naar huis gaat. Tweerichtingsverkeer dus in plaats van een monoloog aanhoren.

mobiel_microfoon

Trends in ‘goodies’?

Qua ‘goodies’ (producten) hoop ik op meer handige mogelijkheden om je mobieltje op te laden. Wel zo handig als we dan toch  meer social media inzetten en onze mobieltjes gebruikt worden om te stemmen enzo! Gewoon in de zaal je mobieltje opladen via de stoel, ideaal toch? Opladen via meubels schijnt daadwerkelijk een trend te gaan worden. Ikea is er in ieder geval al mee begonnen, dus waarom niet in de zakelijke markt.

Ook hoop ik dat er meer tools ingezet worden om eenvoudiger connecties met elkaar te kunnen maken. Op een evenement lopen er zoveel interessante mensen rond, maar de meeste spreek je niet. Er zijn wel apps, maar als die maar door een handje vol mensen wordt gebruikt, schiet het nog niet op. Ook hier zit denk ik de kracht van de beleving. Hoe kun je mensen met elkaar verbinden op een leuke, ongedwongen manier?

Welke ontwikkelingen hoop jij te zien in 2016? Laat je reactie hieronder achter.

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
  • Onderwerp: Zakelijk
  • Tags: Beurs, Communicatie, Congres, Inspiratie, Social media
Samira Salman

Samira is oprichtster van EventGoodies, content creator en event designer. Ze struint het internet en evenementen af om eventplanners te inspireren onvergetelijke evenementen te organiseren. Evenementen vernieuwen, mensen met elkaar verbinden en echt een geweldige en onvergetelijke dag bezorgen, dat is waar ze voor gaat.

Misschien vind je dit ook interessant

Ballenbak huren

Dikke pret met een (mega)ballenbak

4 juni 2019 Feest

Zijn jouw bezoekers wel te porren voor iets leuks? Huur dan een ballenbak in. Een welkome aanvulling waar ze even los kunnen en weer kind kunnen zijn.

Lees verder
Horecava 2018

Vlog: Bijzondere hapjes en drankjes proeven op Horecava

12 januari 2018 Beurs

De Horecava leek mij een prima plek om inspiratie op te doen. Ik was vooral benieuwd naar innovaties op het gebied van eten en drinken. Kijk mee met onze nieuwste vlog.

Lees verder
Droommachine

Droommachine laat bezoekers ontspannen

14 december 2017 Inspiratie

Heerlijk wegdromen op een evenement. Niet tijdens een presentatie, maar in een droommachine. Laat bezoekers genieten en ontspannen.

Lees verder

Plaats een reactie Antwoord annuleren

Blijf op de hoogte

Twitter
Instagram
Linkedin-in
Pinterest
Youtube
Spotify
Rss
Envelope

Over EventGoodies

Met onze blogs inspireren we eventplanners om een onvergetelijke evenement te organiseren.

Onze blogs zijn niet voor iedereen. Het is voor eventplanners die durven te vernieuwen.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Diensten
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • Overzicht blogs
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Entertainment
  • Eten & Drinken
  • Gadgets
  • Inspiratie
  • Locaties
  • Organisatie
  • Zakelijke evenementen
  • Overzichtspagina

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 


© 2014 – 2021 EventGoodies

Over EventGoodies

Met onze blogs inspireren we eventplanners om een onvergetelijke evenement te organiseren.

Onze blogs zijn niet voor iedereen. Het is voor eventplanners die durven te vernieuwen.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Adverteren
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Entertainment
  • Eten & Drinken
  • Gadgets
  • Inspiratie
  • Locaties
  • Organisatie
  • Zakelijke evenementen

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 


© 2014 – 2021 EventGoodies

Twitter
Facebook-f
Instagram
Linkedin-in
Pinterest
Youtube
Spotify
Rss
Envelope
Search

Over EventGoodies

Met onze blogs inspireren we eventplanners om een onvergetelijke evenement te organiseren.

Onze blogs zijn niet voor iedereen. Het is voor eventplanners die durven te vernieuwen.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Adverteren
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Entertainment
  • Eten & Drinken
  • Gadgets
  • Inspiratie
  • Locaties
  • Organiseren
  • Zakelijk

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 


Blijf op de hoogte

Twitter
Facebook-f
Instagram
Linkedin-in
Pinterest
Youtube
Spotify
Rss
Envelope

© 2014 – 2021 EventGoodies