Veel bezoekers in je beursstand betekent veel interactie. Veel interactie kan veel beurstransacties of leads betekenen. Veel beurstransacties of leads betekent een hoge Return On Investment en dát betekent op zijn beurt weer een succesvolle beursdeelname. En dat wil je, toch? Hier 3 tactieken om meer bezoekers naar je beursstand te trekken!
Plan meetings in tijdens de beurs
Bij zo’n beetje elke grote beurs heb je de mogelijkheid om de bezoekerslijst van te voren in te zien. Scan die lijst om een idee te krijgen van wie er allemaal komen. Welke bezoekers wil je tijdens de beurs graag spreken? Dat kunnen relaties en klanten zijn maar ook prospects of sponsoren. Dit kun je op twee manieren aanvliegen:
- Vrijblijvend: stuur bezoekers een mailtje met de boodschap dat jullie ook op de beurs staan en dat het je leuk lijkt om elkaar daar even te spreken. “Ik zag dat je ook naar beurs X komt! Leuk! Wij staan op plek Y met een stand! Kom je een kop koffie doen?”
- Maak concrete afspraken: stuur alle bezoekers die je graag wilt spreken een mailtje met daarin de mogelijkheid om direct een afspraak te maken met je. Dat kan met allerlei handige CRM-achtige-tools maar ook met bijvoorbeeld Planoly. Het voordeel van deze manier is dat het minder vrijblijvend is en dat bezoekers het niet kunnen vergeten.
Tip: voeg mensen direct toe aan LinkedIn en stuur ze een berichtje daar in plaats van een mailtje. Dat voelt nog persoonlijker en op die manier heb je er meteen een waardevolle LinkeIn connectie bij!
Matchmaking tools
Veel beurzen maken hier al gebruik van: online matchmaking tools. Exposanten en bezoekers geven bij registratie hun gegevens en wensen door, worden basis daarvan aan elkaar gekoppeld en kunnen zelfs direct afspraken met elkaar inplannen. Op die manier wordt de waarde en efficiëntie van een beursbezoek verhoogd en komen exposanten gemakkelijker in contact met potentials. Win-win!
Check-in-for-the-win
Een mooie manier om bezoekers naar je stand te trekken én je online bereik te vergroten; check-in-for-the-win! Als iemand bij de stand van jouw organisatie incheckt en de event hashtag (of jouw hashtag) gebruikt kunnen ze een kleine prijs ophalen of potentieel een grote prijs winnen.