Stel je staat op een beurs met beperkte ruimte en met een uniforme inrichting. Je wilt toch opvallen, dus wat doe je dan? Je maakt een heuse duikplank na!
Trekt de aandacht van beursbezoekers
De tafel in de vorm van een duikplank kwam ik tegen op EventSummit. Het trok gelijk m’n aandacht door het trapje en de roze tafel. Ik had toen nog niet eens door dat het een duikplank moest voorstellen. En het zorgde er ook voor dat ik even een praatje met ze maakte. Missie geslaagd dus!
Denk Out of the Box
Boozed, het bedrijf achter de duikplank, kwam op het idee omdat iedereen op EventSummit dezelfde standinrichting heeft. Ze adviseren bedrijven in hoe ze zich kunnen onderscheiden in live-communicatie, dus moesten ze natuurlijk zelf het juiste voorbeeld geven. Er was niet veel ruimte. Dus besloten ze om een hele opvallende tafel te kiezen.
DIY
Deze tafel konden ze intern zelf heel eenvoudig laten maken, aangezien ze dit ook voor andere bedrijven doen. Ook als je in jouw bedrijf daar geen mensen en middelen voor hebt, kun je dit zelf maken. En het hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Nancy, accountmanager bij Boozed vertelt me: “Je kunt online bouwtekeningen vinden voor meubels en andere gekke attributen en dit thuis maken. Zie je dat toch niet zitten? Vraag het dan eens een kleine meubelmaker bij jou in de buurt. Die vinden het vaak nog leuk ook om zulke creatieve projectjes op te pakken.”
Ze kunnen deze tafel ook vaker inzetten. Het is kleine variant van een concept dat ze gebruiken als ze grote stands afnemen op een beurs.
Ondersteun je boodschap
De tafel is niet alleen leuk en opvallend, het sluit ook nog eens aan bij de boodschap en de kleuren komen ook terug in de poster. Een van hun slogans is “Duik met ons het diepe in” en op de poster zie je ook ‘een verfrissend design’. Het sluit goed aan bij de diensten van het bedrijf achter deze stand. Boozed houdt zich namelijk bezig met brand building en eventdesign.