Zakelijk
Wanneer is een online evenement voor bezoekers gastvrij?
Met een online evenement beleven gasten alles via een beeldscherm. Hoe zorg je ervoor dat dit een gastvrije ervaring is? In dit blog geven we je een aantal tips.
Hoe organiseer je een hybride evenement?
In deze blog vertel ik je hoe je het beste een hybride evenement kan organiseren en geef ik je wat handige tips.
Podcast: hoe 038 Digital direct een succes werd
Een nieuw evenement waarvan binnen 24 uur alle plaatsen weg waren. En de edities erna het aantal bezoekers alleen maar opliep. Hoe kan dat?
Hergebruik je live stream voor content
Sommige evenementen gaan stilletjes voorbij. Niet voor de directe aanwezigen en betrokken, maar wel voor iedereen er omheen. Gemiste kans!
Communicatie in coronatijd: hoe pak je dat aan?
Het is de toon die de muziek maakt. Maar op welke toon en met welke middelen stel je je gasten gerust dat je event coronaproof is? We vragen het aan Mechtild Stultiens, directeur-eigenaar van Artishock events & marketing en initiatiefnemer van het 1m50Loket.
Podcast: de voordelen van een community
Wat is een community precies en wat zijn de voordelen voor jouw bedrijf? We gaan hierover in gesprek met Kirsten Wagenaar.
Wat ik leerde van het protest in Utrecht
Al drie maanden doe ik heel voorzichtig en neem ik de RIVM-maatregelen meer dan serieus. Toch ging ik naar het protest. Ik besefte me dat er twee belangrijke redenen waren, die je kunt vertalen om bezoekers naar jouw evenement te krijgen.
Om sponsoring vragen in deze tijd. Lastig, maar haalbaar
Moet je in deze tijd wel vragen om iets gratis te doen? Deze blog inspireert je over hoe je iets komt brengen in plaats van komt halen.
Alles on hold of blijf je communiceren?
Wat doe je als je evenement voorlopig nog niet plaatsvindt. Gewoon omdat het te ver weg is, of omdat er geen datum is geprikt. Wacht je met communiceren? Tot een paar weken van tevoren? Gemiste kans!
Oops: cabaretier als verplichte kost werkt niet
In deze nieuwe rubriek deel ik een blunder. Niet alleen succesverhalen zijn inspirerend, blunders ook! Ik trap af met een verhaal over een mislukte cabaretvoorstelling tijdens een personeelsavond.
Is duurzaamheid ineens onbelangrijk geworden?
Als we iets kunnen als eventplanners is het snel schakelen. Dat zien we nu ook gebeuren, inspirerend om te zien. Al lijkt het wel of de huidige aanpassingen ten koste gaan van duurzaamheid.
Heat map voor beurzen: waar kijken mensen naar?
Als je een nieuwe stand laat ontwikkelen, wil je wel dat het effectief is. Met een heat map zie je naar welke onderdelen in je ontwerp mensen exact kijken.
Podcast: het achterhalen van het waarom
In deze podcast praat ik met Claudia Alberda. Zij is altijd op zoek naar diepgang en gaat bij nieuwe evenementen op zoek naar de waarom achter de waarom.
Online locatiebezoek: hoe pak je dat aan?
Veel evenementenlocaties hebben online hun deuren voor je geopend. Hoe pak je je online bezoek goed aan?
3 Tips voor het organiseren van een workation
Een inhoudelijk programma combineren met een reis. Bij het organiseren van een workation komen andere dingen kijken dan een eendaags evenement. Ik deel graag wat tips.
Podcast: zo til je beursmarketing naar een hoger niveau
Een mooie stand ontwerpen, een actie bedenken zodat mensen visitekaartjes achterlaten en dan maar hopen dat er interessante mensen langskomen. Je kunt het ook slimmer aanpakken.
Podcast: content en influencer marketing
Hoe zet je een influencer in voor jouw bedrijf? En hoe kun je daar nu al mee beginnen? In deze podcast hoor je hoe ook jij hiermee aan de slag kan gaan.
Waarom de omgedraaide werkweek beter werkt
Met de 5:2-methode werk je harder, maar doordat je vaker ontspant, kun je jezelf makkelijker herpakken. Miranda vertelt meer over deze methode.
Interview: Evenementen moeten intens en echt zijn
Anna-Maria streeft altijd naar echtheid en pure evenementen. Mooi, maar niet altijd meetbaar. Waarom vindt ze het toch belangrijk en welke tips heeft ze voor andere eventplanners?
Podcast: Een logo gebruik je nooit alleen
Nog even een leuke weggever bestellen, logo erop en klaar. De meeste relatiegeschenken bevatten niet meer dan een logo. In deze podcast hoor je waarom dat vaak weggegooid geld is.