Je hoeft je programma niet vol te proppen met externe sprekers. Er zit vaak veel kennis in het publiek. In deze podcast hoor je hoe je dit naar boven kan halen. Zo maak je het evenement nog interessanter voor bezoekers.
Ik sprak met Rens de Jong, medeoprichter van Buzzmaster. Buzzmaster staat bekend om hun stemtool. De stemtool is een leuke goodie, maar eigenlijk gaat het er vooral om wat je ermee doet. Niet zomaar wat polls uitzetten, maar echt kennis uit het publiek halen. Een must-read… euh -listen 🙂 voor als je echt iets wilt betekenen voor de bezoekers. En durft af te rekenen met een programma vol sprekers en experts.
HIGHLIGHTS
Hieronder vind je een aantal highlights uit de podcast.
00:00:32
Rens: Ik zeg altijd van: we kunnen zoveel mooie verhalen op het podium neerzetten met allemaal experts. Maar als er 500 man in het publiek zitten, dan zit die ervaring ook bij het publiek.
00:10:23
Rens: Meestal boeken ze 40 minuten voor trendwatchers. Ik ken er echt maar een paar die ik 40 minuten goed vindt. Die zijn op een hand tellen. Dus ik zeg dan, weet je wat, maak dat 25 minuten. En wat we dan doen is dan nog 5 minuten aan het begin om honger op te wekken bij het publiek. Wat gaan we daar doen? De speech, 15 minuten een keynote en dan is er nog 10 minuten over om met het publiek na te praten wat moeten we hier nou mee?
00:42:09
Rens: Aan ons evenementmakers is het de taak om na te denken: hoe maken we nou echt een unieke gebeurtenis van dat we niet op tv hadden kunnen zien, niet op die eventvideo, maar daar had je bij moeten zijn? Zo van: wat daar gebeurde was gaaf jongen!
00:42:41
Rens: Als je de balans goed hebt, heb je het voor 80% geregeld en de rest moet ontstaan. En dan ben je echt magische dingen aan het creëren.