Podcast: Een logo gebruik je nooit alleen

Nog even een leuke weggever bestellen, logo erop en klaar. De meeste relatiegeschenken bevatten niet meer dan een logo. In deze podcast hoor je waarom dat vaak weggegooid geld is.

Is het wel zo slim om alleen maar je logo op een relatiegeschenk te plaatsen? Weggegooid geld vindt Miranda Schellevis van Studio Be Bold. Zij is met een mooi woord Brand Artist en helpt bedrijven met hun huisstijl, logo en het ontwerp van hun communicatiemiddelen. We spraken ook over hoe het dan wel moet en hoe je de branding van evenementen goed aanpakt.

Highlights

Hieronder vind je een aantal highlights uit de podcast.

00:03:29
Samira: Jij zei een keer – toen ging het over een weggever of een relatiegeschenk – het is zonde als je alleen maar je logo erop zet. Maar wat moet je dan wel doen? Ik denk dat veel mensen daarmee zitten.

Miranda: Ik zou dan een paar stappen teruggaan. Vraag jezelf af: wat ga ik uitdelen? Is het aan mensen die mij al kennen of die mijn merk al kennen? Of is dit aan mensen die misschien nog nooit van mij gehoord hebben?

Er zijn ook mensen die het heel tof vinden om het te hebben waar heel groot een bepaald logo op staat. Maar dat doe je alleen als je daarbij wil horen, bij dat merk. Dus stel dat jij een evenement zou organiseren, echt puur over EventGoodies, waar alleen jij jouw aanbod doet en je wilt dan iets uit. Een flesje met logo, dan ben ik ook veel eerder geneigd om dat wel te gebruiken, omdat ik er zelf voor gekozen om naar jouw event te gaan, want ik heb iets met jou.

En stel het antwoord is: mijn product gaat in de tas die mensen krijgen waarvan de kans groot is dat ze nooit van mij gehoord hebben. Wat doe je dan? Nou, dan zou ik sowieso kijken: welke boodschap wil je eigenlijk meegeven? Wat wil jij eigenlijk vertellen met je merk en welk product past daar dan bij?

00:17:49
Miranda: Een notitieboek kan je kant en klaar bestellen en enkel je logo op bedrukken. Maar enkel je logo, vind ik persoonlijk altijd wat naakt. Ik zeg altijd: een logo gebruik je eigenlijk nooit alleen. Je hebt ook je kleuren, je hebt ook je vormen en je hebt ook je lettertypes. Verzin nog iets extra’s dan daarbij hoe je die ook kan inzetten.

00:19:48
Miranda: Begin gewoon eerst eens met één relatiegeschenk die echt impact maakt. Waar mensen het over gaan hebben en het gewoon willen hebben.

Plaats een reactie