Spring naar inhoud
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact
Menu
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact
Search
Close
logo-eventgoodies
Search
Close
Menu
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact
Voor eventplanners die durven te vernieuwen
Voor eventplanners die een onvergetelijk evenement willen organiseren
Tony's Fair evenement

Best practice: Tony’s Fair is een evenement voor echte fans

23 december 2019

Vorige maand bezocht ik de Tony’s Fair. Een sterk evenement dat elk jaar drukker bezocht wordt door duizenden enthousiaste fans. Wat kun jij als eventplanner daarvan leren?

Als er een bedrijf is dat weet hoe je klanten in fans verandert, dan is het wel Tony’s Chocolonely. Op donderdag 21 november vulde de Westergasfabriek in Amsterdam zich met duizenden enthousiaste fans tijden de jaarlijkse Tony’s Fair. Het feest waar Tony’s hun jaarFAIRslag (see what they did there?) presenteert en bewustwording van slavernij in de cacao-industrie, liefde voor chocolade en successen deelt met iedereen die het wil horen.

Het begint al goed bij de ontvangst

Bij binnenkomst flikkert het woord ‘UN’ in het woord ‘UNFAIR’ boven de open deuren aan en uit. Het is één van de vele manieren waarop de bezoeker duidelijk wordt gemaakt dat dit evenement fun is, maar waar je de missie van Tony’s – samen maken we 100% slaafvrij de norm in chocolade- ook vooral niet moet vergeten. Na binnenkomst kun je een kluisje regelen en die zijn -verrassing!- gevuld met één of meerdere repen. Een leuke binnenkomer, dat meteen de verwachtingen voor het hele evenement triggert.

Als merk doet Tony’s het goed en ook hun jaarlijkse evenement wordt ieder jaar meer bezocht. Hoe doen ze dat nu toch?

  • Ze zijn origineel in de programmering van de Fair en sluiten hierin aan op datgeen waar de doelgroep op aanslaat en dat zorgt voor een beleving die mensen mee willen maken;
  • Kracht van herhaling: de boodschap en de chocoladereep komen overal in terug; in woordspelingen (Let’s raise the bar!), storytelling met positieve impact etc.;
  • De huisstijl, manier van communiceren en de jaarlijkse Fair is kleurrijk, vrolijk en uitnodigend en dat spreekt aan.

Ambassadeurs

Het zorgt ervoor dat klanten fans worden, ambassadeurs zelfs. En ik kan het weten, want als chocoladeliefhebber en fan van Tony’s Chocolonely werd ik eind 2016 door een contentmaker van het jaarFAIRslag 2015/2016 gevraagd of ik er als fan in wilde staan. Iedere reep die ik at, ging mijn social media op en dat werd opgemerkt. Als je benieuwd bent; je vindt me op pagina 37.

Veel beleving

Naast het beluisteren van sprekers en artiesten, kon je een ritje maken in het reuzenrad, een kansje wagen met de kop-van-jut, chocohappen en kaartjes sturen vanaf de fair. Er stond zelfs een brievenbus klaar. Origineel! Bij de drukbezochte Tony’s Super Choco Store kon je je eigen Tony’s Unlimited chocoladereep samenstellen, van de toppings tot aan de kleur van de wikkel. En natuurlijk was er genoeg chocolade voor de liefhebbers: overal op de fair vond je potten vol stukken chocolade waar je een greep in mocht doen. Gratis chocolade weggeven, er zijn weinig evenementbezoekers die daar niet blij van worden.

Tony's Fair: activiteiten

Tips van Tony

Wat kun je hiervan als eventplanner leren? Naast weten wat jouw doelgroep drijft, werkt het om een positief gevoel op te roepen bij (het thema van) jouw evenement. Bezoekers moeten écht het gevoel hebben dat ze er iets kunnen halen, want wat ze er halen, kunnen ze vervolgens ook weer delen. Dit kan iets fysieks zijn zoals chocolade of ander gewild product, maar ook inspiratie of waardevolle informatie. Zorg dat de communicatie op alle vlakken op orde is en op elkaar aansluit. En tot slot: zorg voor een funfactor met toegevoegde waarde!

Foto’s: Presstigieux

Inspireer anderen en deel dit idee

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
  • Onderwerp: Zakelijk
  • Tags: Cases, Inspiratie
Gaetana Ferla

Gaetana is dagvoorzitter, presentator en gespreksleider. Ze heeft een achtergrond in zowel journalistiek als communicatie, denkt op voorhand mee met evenementen en brengt kleur, enthousiasme en scherpte op het podium.

www.ferlamedia.nl/

Misschien vind je dit ook interessant

Handgemaakte bordjes

Vlog: Handgemaakte tekstbordjes in unieke stijl

29 juni 2018 Communicatie

Op de markt in Almere kwam ik Henry tegen, een sign maker. Hij maakt op locatie reclameborden voor marktkramen. Je kunt hem ook inzetten op je evenement.

Lees verder
Groep activeren op een evenement

“Mijn bezoekers gaan dat echt niet doen”

16 mei 2019 Interactie

Elke groep kun je mee laten doen met een interactieve werkvorm. Of het nou een groepje directeuren is of een heel gemixt gezelschap. Als je het maar goed opbouwt.

Lees verder
wifi zuil

Wifi-zuil waarmee gasten veilig kunnen internetten

16 oktober 2018 Technologie

We weten het allemaal wel: inloggen op een publiek netwerk is meestal onveilig. Met deze wifi-zuil kunnen jouw gasten een unieke code opvragen en veilig gebruik maken van internet.

Lees verder

Plaats een reactie Antwoord annuleren

Blijf op de hoogte

Twitter
Instagram
Linkedin-in
Pinterest
Youtube
Spotify
Rss
Envelope

Over EventGoodies

Met onze blogs inspireren we eventplanners om een onvergetelijke evenement te organiseren.

Onze blogs zijn niet voor iedereen. Het is voor eventplanners die durven te vernieuwen.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Diensten
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • Overzicht blogs
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Entertainment
  • Eten & Drinken
  • Gadgets
  • Inspiratie
  • Locaties
  • Organisatie
  • Zakelijke evenementen
  • Overzichtspagina

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 


© 2014 – 2021 EventGoodies

Over EventGoodies

Met onze blogs inspireren we eventplanners om een onvergetelijke evenement te organiseren.

Onze blogs zijn niet voor iedereen. Het is voor eventplanners die durven te vernieuwen.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Adverteren
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Entertainment
  • Eten & Drinken
  • Gadgets
  • Inspiratie
  • Locaties
  • Organisatie
  • Zakelijke evenementen

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 


© 2014 – 2021 EventGoodies

Twitter
Facebook-f
Instagram
Linkedin-in
Pinterest
Youtube
Spotify
Rss
Envelope
Search

Over EventGoodies

Met onze blogs inspireren we eventplanners om een onvergetelijke evenement te organiseren.

Onze blogs zijn niet voor iedereen. Het is voor eventplanners die durven te vernieuwen.

Informatie

  • Wie zijn wij?
  • In de media
  • Adverteren
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • FAQ
  • Contact

Onderwerpen

  • Entertainment
  • Eten & Drinken
  • Gadgets
  • Inspiratie
  • Locaties
  • Organiseren
  • Zakelijk

Inspiratie in je mailbox

Wil jij er zeker van zijn dat je geen blog mist?

Ontvang maandelijks een overzicht van onze blogs in je mailbox. 


Blijf op de hoogte

Twitter
Facebook-f
Instagram
Linkedin-in
Pinterest
Youtube
Spotify
Rss
Envelope

© 2014 – 2021 EventGoodies